סוכל ניסיון התנקשות בשגריר ישראל במצרים שלום כהן

על פי הדיווח שפורסם אתמול בעיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום", חברי החוליה ערכו מעקבים אחר השגריר הישראלי במטרה לפגוע בחייו, אך הם נעצרו בקהיר על ידי כוחות משטרה לפני שהצליחו לממש את תוכניתם

סוכל תכנון נוסף לפגוע בנציגות ישראלית מחוץ למדינה. העיתון "ידיעות אחרונות" מדווח הבוקר כי נחשפה חוליית טרור של הג'יהאד העולמי שתכננה להתנקש בשגריר ישראל במצרים.

על פי הדיווח שפורסם אתמול (שבת) בעיתון המצרי "אל-מסרי אל-יום", חברי החוליה ערכו מעקבים אחר השגריר הישראלי שלום כהן במטרה לפגוע בחייו, אך הם נעצרו בקהיר על ידי כוחות משטרה לפני שהצליחו לממש את תוכניתם.

מנהיג פלסטיני

פעילי הג'יהאד נעצרו לפני ארבעה חודשים בחשד לחברות בתא טרור. בחוליה 26 חברים, רובם בעלי אזרחות מצרית, ומנהיגם הוא פלסטיני.

במהלך חקירתם של החשודים בימים האחרונים נחשפה תוכניתם המדוקדקת לפגוע בשגריר הישראלי. החשודים סיפרו כי ערכו מעקבים אחר שיירתו של כהן ולמדו בפירוט את מסלול נסיעתו.

החוליה העלתה מספר דרכי פעולה שונות להתנקש בשגריר. בין האפשרויות נשקלו תקיפת מכוניתו האישית של השגריר, השלכת מטען חבלה לעבר ביתו וירי לכיוונו ברגע שבו ייצא ממכוניתו.

החשודים אמרו בחקירתם כי על פי התכנון היו אמורים לבצע את ההתנקשות ולהימלט אחר כך לסעודיה. עוד עלה בחקירה כי מפעיליהם של המפגעים הורו להם לחבור לתאי הטרור של אל-קעידה בעירק.

"לא הפתעה"

בתגובה אמר דובר ישראלי רשמי כי זהו לא המקרה היחיד שנחשף בנושא זה. עוד נאמר כי חשיפת חוליית הטרור אינה מהווה הפתעה.

החוליה נעצרה לראשונה לאחר שנחשדו במעורבות בפיגוע בחנות תכשיטים שבה נהרגה תיירת צרפתייה. מחקירת המשטרה המקומית עלה כי מטרת הפיגוע הייתה לשדוד את החנות במטרה לממן פעולות טרור נוספות.