הצצה לדו"חות כי"ל: מכרה רק 347 א' טון אשלג ברבעון השני

מדובר בקריסה של 75% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד ■ לעומת זאת, חל שיפור במכירות הפוספט ■ כי"ל: "באמצע הרבעון השני התייצבה רמת מחירי הפוספט" ■ אקסלנס: "הפוטנציאל לעליות במניה מוגבל"

יצרנית האשלג כי"ל תפרסם את דו"חותיה הכספיים לרבעון השני ב-24 באוגוסט, אולם היא מספקת היום הצצה קטנה למספרים ברבעון זה דרך דיווח לבורסה בדבר עדכון עסקי תאגיד, כחלק מהתשקיף שפירסמה לאחרונה. מהנתונים עולה, כי כי"ל מכרה ברבעון השני 347 אלף טון אשלג. מדובר בהתאוששות של 16% בהשוואה לרבעון הראשון, אולם בקריסה של 75% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, בו מכרה החברה 1,413 טון אשלג.

החברה לא מסרה באילו מחירים היא מכרה. נזכיר כי כי"ל חתמה לאחרונה על חוזה אשלג עם הודו במחיר של 460 דולר לטון (ירידה של 26% בהשוואה למחיר בשנה שעברה). החברה תספק להודים 805 אלף טון אשלג, עם אופציה ל-280 אלף טון נוספים.

עוד עולה מהדיווח של כי"ל היום, כי בתחום הפוספט ניכרת התאוששות מהותית יותר במכירות כתוצאה מירידת המחירים החדה. החברה מכרה 250 אלף טון של סלע פוספט לעומת 83 אלף טון בלבד ברבעון הראשון של השנה ו-192 אלף טון ברבעון השני של 2008. כמו כן, כי"ל מכרה 324 אלף טון דשני פוספט ברבעון השני, עלייה של 217% בהשוואה לרבעון הראשון אך ירידה של 28% בהשוואה לרבעון המקביל.

"לקראת תום הרבעון הראשון של 2009 חל בשוק שינוי חיובי מסוים בביקושים לדשני הפוספט, כאשר החלו ביקושים בהודו, ברזיל ושווקים נוספים", מוסרת כי"ל. "מגמה זו נמשכה גם ברבעון השני. למרות התעוררות הביקושים, הלחץ על מחיר דשני הפוספט נמשך במהלך הרבעון הראשון ורק לקראת אמצע הרבעון השני התייצבה רמת המחירים".

אלפר, המסקר את כי"ל בהמלצת "תשואת שוק" ומחיר יעד של 45 שקל, לא מופתע מהנתונים. לדבריו, מספר שאלות נותרות פתוחות, כגון מצב המכירות בברזיל, סימן השאלה סביב קצב ההתאוששות הכלכלית בעולם, הרגולציה בנושא האתנול וכיוון מחירי הסחורות באופן כללי.

"הפוטנציאל לעליות נוספות במניה מוגבל", אומר אלפר. "רק עלייה חדה במחירי הנפט או שינוי ברגולציית האתנול יכולים להביא לעלייה נוספת במניה ולהביא אותנו קרוב למחירי 2008".