רכב לשעתיים, תכשיט לאירוע ורהיט לאירוח: למה לקנות אם אפשר לשכור?

המיתון מספק הזדמנות נפלאה עבור חברות שהמודל העסקי שלהן מבוסס על השכרה: מתכשיטים יוקרתיים, דרך אוהל לסוף השבוע ועד למכונית לסידורים - ההשכרה מוזילה את העלויות ופוטרת אתכם מעול האחזקה והאחסון

תכשיטים

בסרט האלמותי "אישה יפה" מצטיידת ג'וליה רוברטס בענק נוצץ לקראת מסיבת קוקטייל. התכשיט השכור מעניק לרוברטס היפה את מראה "מיליון הדולר" לערב אחד. מתוך הרעיון הזה, מסביר שמואל אקר, יבואן תכשיטים ובעל החנות "גלובוס" בכיכר המדינה, צמח מנגנון של השכרת תכשיטים מפוארים.

התכשיטים ב"גלובוס" מיובאים מאיטליה ונראים בדיוק כמו הדבר האמיתי, אלא שהם עשויים מכסף עם אבני "טריפל-איי" שמשובצות כמו יהלומים עד ש"יהלומן מומחה יצטרך להתאמץ מאוד להבחין כי לא מדובר ביהלומים אמיתיים", מסביר אקר. "התכשיט המפואר מעניק מראה נוצץ ובלתי נשכח, כך שאין צורך להשקיע בשמלה. בארה"ב זה מנהג נפוץ ובארץ הוא הופך לפופולרי יותר ויותר". קטלוג ההשכרה כולל כ-50 ענקים מפוארים, בכל אחד 100-200 אבני משובצות לפחות.

מי קהל היעד? נשים שרוצות להיות מונצחות בתמונות האירוע ענודות בענקים מפוארים, ישראלים הנוסעים לאירועים בחו"ל ולא רוצים להתנייד עם ענק היהלומים האמיתי, או לחילופין אלה המעדיפים לנצור את היהלומים האמיתיים בכספת ולהסתובב עם ענק חלופי בחוץ.

מחיר: 500 שקל. (מחיר לרכישה: 7,000-11,000 שקל).

לפרטים: 6910644-03.

שמלות ערב

שמלות להשכרה הפכו להיות לא רק נחלתן של כלות. בבית האופנה "גליה להב" ניתן להשכיר שמלות "הוט קוטור" המיועדות בדרך-כלל לאימא או לאחות של הכלה או החתן. אסנת להב, שותפה לניהול ולעיצוב מסבירה שהשכרה מוזילה עלויות: "מדובר בשמלות המיוצרות בעיצוב אישי בהתאם למידות הגוף ונתפרות בעבודת יד קפדנית. השמלות משלבות אבני סברובסקי, ניטים כסופים ופנינים ובדים איכותיים, תחרות רקומות ועוד".

מחיר: להב: "ניתן לשכור שמלה בסכומים שבין 4,000-10,000 שקל, בעוד שקנייה של שמלות מתחילה בעלות של 7,000-12,000 שקל". לפרטים: 03-5273075.

גם המעצבת מורין וולף מציעה שמלות ערב להשכרה, חלקן באווירה פחות מנצנצת ומפוארת. טווח המחירים, 2,500-9,000 שקל. את המדידות וההתאמות מאפשרת וולף לבצע בבית הלקוחה.

לפרטים: 4337175-052.

ציוד מחנאות

אם מזדמן לכם בילוי בשטח, אבל עם יד הלב אתם לא בדיוק אנשי הטבע המתמידים, שימו לב שבמקום להשקיע בציוד קמפינג שעשוי לבלות במחסן במהלך רוב ימות השנה, ניתן לשכור ציוד לפי הצורך. רשת "מסעות", המתמחה בציוד לסקי, תרמילאות ומחנאות, מציע ציוד להשכרה: אוהלים, תרמילים, צידניות, מקלות הליכה ואפילו מנשאי תינוקות.

יריב דורון, מנכ"ל ובעלים של "מסעות", מדגיש את חשיבות האוהל בבילוי בטבע: "ניתן לרכוש אוהלים זולים במחיר דומה להשכרה אבל מדובר במוצר בסיסי שעלול להעכיר על חוויית השינה בשטח. השכרת ציוד תוזיל את עלות הבילוי, אך גם תאפשר ליהנות מציוד איכותי ברמה גבוהה".

מחירים לדוגמה: אוהל "בן-רגע" לשניים: 60 שקל ליום (מ-400 שקל בקנייה), אוהל לארבעה: 80 שקל ליום (מ-600 שקל לקנייה). מנשא תינוק: 50 שקל ליום, 300 שקל לחודש (בקנייה: 900-1,300 שקל), תרמיל גב מקצועי: 50-60 שקל ליום, 300-400 שקל לחודש (בקנייה: 700-1,800 שקל).

לפרטים: www.masaot.co.il או בטלפון *מסעות.

אופני שטח

חברת Go Ride מציעה השכרת אופני שטח ליחידים ולקבוצות. השוכר מקבל אופניים מותאמים לפי גודל, קסדה ומסלולי טיול רלוונטיים. את האופניים ניתן לקחת מנקודות הפזורות ברחבי הארץ: בתל-אביב, גבעת-עדה, מעיין-צבי ועוד, ומ-5 זוגות אופניים ניתן להזמין הובלה ואיסוף שיעלו מ-500 שקל. עידו שביט, מנכ"ל החברה, מציין כי מחיר האופניים בקנייה עומד על 1,250-2,800 שקל וכי הן מתוחזקות ומטופלות היטב בין השכרה להשכרה.

מחיר: עד 5 אנשים: 65 שקל לשעתיים ראשונות ו-15 שקל לכל שעה מעבר. מ-5 אנשים: 65 שקל (עד 12 שעות).

לפרטים: 3449095-052, www.go-ride.co.il

מגוון מוצרים להשכרה תחת קורת גג אחת

הרשת רנט סנטר מציעה מגוון מוצרים להשכרה לטיול בארץ או בחו"ל, לאירועים ועוד. המוצרים כוללים מכשירי ניווט, מחשבים ניידים, מצלמות וידיאו וסטילס, מקרן ומסך, כרטיסי סים, אופניים, סגוואי ועוד. רונן מור מרנט סטור, מציין כי השכרת המוצר, לצד שימוש לפי הצורך מאפשרת גם לבחון כדאיות מוצר לפני רכישה. "לרכישת מוצר שאינו שמיש דרך קבע, צריך לקחת בחשבון בלאי ועלויות אחזקה, מה שממש לא צריך לעניין את המשתמש במוצר שכור".

מחיר: מור מסביר, כי מחירי ההשכרה נעים בין 3% ל-8% ממחיר הרכישה של המוצר, כאשר ההשכרה לתקופה ארוכה (שבוע/חודש), תוזיל את המחיר. לדוגמה: השכרה של מערכת ניווט GPS בעברית, עם מסך 4.3 אינטש תעלה 6 דולר ליום (כ-25 שקל), וכ-100 דולר (כ-420 שקל) לחודש (במקום 186 דולר בחישוב יומי) או מצלמת וידיאו דיגיטלית המושכרת ב-10 דולר ליום (42 שקל), 54 דולר לשבוע (227 שקל), וב-121 דולר לחודש (508 שקל).

עוד מחירים לדוגמה: אופני טנדם (לשני רוכבים) ב-14 דולר ליום (כ-59 שקל), סגווי ב-35 דולר ליום (147 שקל ליום), ועוד. המחירים באתר מתומחרים בדולרים, מהנימוק שכך מתומחרים במקור חלק מהמוצרים (כרטיסי סים למשל). החישוב השקלי נעשה לפי שער של 4.2.

עלויות משלוח: 50 שקל לשליחות עד הבית (מסירה ואיסוף), 42 שליחות בכיוון אחד לשדה התעופה. איסוף עצמי חינם ממרכזי החברה בירושלים או בתל-אביב. כאן, תוכלו גם לקבל הדרכה על הפריט המושכר.

לפרטים: www.rentcenter.co.il.

ריהוט ופרטי עיצוב

עושים אירוע בבית ורוצים להרשים את האורחים? בתי עיצוב מאפשרים השכרת פריטי ריהוט "קלים" ו"כבדים". לדוגמה "בית טיטאן" מציע שולחן אבירים, כיסאות עץ לחצר, כורסאות, ספות עור, שידות, פריטי אמנות כמו תמונות או פסלים של מעצבים מהארץ ומחו"ל ועוד.

מחיר: מחיר ההשכרה הוא 25% ממחיר המוצר. דוגמה למחירים להשכרה: שולחן אבירים ב-35 אלף שקל, שולחן קפה קטן ב-3,100 שקל או פסלון יאכטה של המעצב האיטלקי נרדיני ב-2,500 שקל.

לפרטים: 5187101-03.

גם בית העיצוב "גבריאל" משכיר רבים מהפריטים הנמכרים בחנויות בעלות של 20% ממחיר המוצר. ההשכרה תקפה למשך 3 ימים, וכוללת פריטים קטנים ככלי אוכל, פריטי עיצוב וריהוט.

מחירים: כלי עיצובי מכסף ב-47 שקל, צלחת עם חותם כתר ב-30 שקל.

לפרטים: 6850735-03.

מכונית לפי שעה

פתרון עירוני יעיל הוא השכרת רכב לשימושים קצובים. בערים רבות בעולם מיישמים את שיטת ה-car sharing - שימוש משותף בצי מכוניות המפוזרות ברחבי העיר, והמיועדות להשכרה לטווח קצר (על בסיס שעה) ומיידי - בשירות עצמי ופשוט. חברת CAR2GO מיישמת את השיטה בתל-אביב זה מספר חודשים. כדי להזמין רכב יש להיות חבר ב-CAR2GO. החברות מיועדת לבני 24 ומעלה, בעלי רישיון נהיגה בתוקף שנתיים לפחות, ושאין בעברם עבירות תנועה "חמורות". החברים מצוידים בכרטיס מגנטי המשמש ככניסה לרכב.

הזמנת המכונית מתבצעת טלפונית או באתר האינטרנט, שבו גם מפה אינטראקטיבית עליה מיקום המכוניות הזמינות. המכוניות ממתינות בחניונים, ונפתחות באמצעות הכרטיס המגנטי. מפתח המכונית מחובר קבוע באמצעות כבל - את הקוד מקבלים בהודעת הטקסט.

בתום הנסיעה יש להחזיר את המכונית למקום החניה ממנו נלקחה. צי המכוניות כולל כיום כ-60 מכוניות מסוגים שונים.

מחירים לדוגמה: מסלולי התשלום מבוססים על תדירות השימוש במכונית. התשלום מחושב לפי שעה ומספר הקילומטרים. לנסיעות מזדמנות: 15 שקל לשעה בימים א'-ה' (150 שקל ליום), ו-18 שקל לשעה בסופ"ש (180 שקל ליום). לכל ק"מ 1.80 ל-50 ק"מ ראשונים, 1.10 שקל מעבר. מסלול Value: 99 שקל תשלום חודשי קבוע ו-11 שקל לשעה בימים א'-ה', 15 שקל בסופ"ש. 1.50 שקל ל-50 ק"מ ראשונים, 0.99 שקל מעבר. דמי הרשמה: 145 שקל. 50% הנחה לשימוש בין חצות ל-6 בבוקר.

לפרטים: www.car2go.co.il.

קחו בחשבון שיש פיקדון

השכרות מוצרים, מתכשיטים ועד לכלי רכב, כרוכות בפיקדון שמטרתו לכסות על נזקים או אובדן המוצר בעת השכרתו. את הפיקדון, ברוב המקרים, יגבה שובר של כרטיס אשראי שיוותר פתוח עד להשבת המוצר, שלם וללא רבב.

ברנט סנטר מחייבים את דמי ההשכרה כבר בעת הזמנת המוצר. במרבית המקומות התשלום ייגבה באמצעות כרטיס האשראי עם השבת המוצר. ב-CAR2GO במקרים של נזק או תאונה, תגבה השתתפות עצמית של עד 2,000 שקל.