ניצחון לגאידמק על טרוים: לא אושר פסק הבורר שחייבו לשלם 55 מיליון שקל

ביהמ"ש דחה את בקשתו של יוסף טרוים לאשר את פסק הבורר של השופט בדימוס דן ארבל, שקבע כי על ארקדי גאידמק לשלם לו 55 מיליון שקל עבור שווי מפעל בקזחסטאן

ניצחון לארקדי גאידמק על יוסף טרוים: בית המשפט המחוזי בתל-אביב דחה את בקשתו של טרוים לאשר את פסק הבורר של השופט בדימוס דן ארבל, שקבע כי על גאידמק לשלם לו 55 מיליון שקל עבור שווי מפעל בקזחסטאן.

טרוים טען בתביעתו נגד גאידמק כי האחרון רכש ממנו מפעל פטרוכימי בקזחסטאן תמורת 22 מיליון דולר, אך שילם לו רק 3 מיליון דולר. בהסכם שנכרת בין הצדדים במאי 2006 נקבע, כי בית המשפט ימנה ערכאת ערעור - בהרכב של השופטים בדימוס ד"ר אליהו וינוגרד ורדי זיילר ופרופ' דן ביין - שתדון בערעורים של הצדדים על פסק הבוררות של ארבל.

עוד בטרם ניתן פסק הבוררות בערכאת הערעור, הגיש טרוים בדצמבר 2008 עתירה "לאישור פסק הביניים של הבורר ארבל", בה טען כי מאחר שלא הוגשה בקשה לביטול הפסק - יש לראות בפסק הבוררות של ארבל פסק ביניים הניתן לאישור.

בינתיים ניתן ביולי 2009 פסק בוררות של ערכאת הערעור, בו בוטל פסק הבוררות של ארבל, והופחת החיוב של גאידמק ל-32 מיליון שקל. גאידמק הגיש באחרונה ערעור לביטול החלטה זו.

השופט יהודה זפט דחה היום (א') את טענתו של טרוים, לפיה פסק הבוררות של ארבל מהווה פסק ביניים הניתן לאישור, וציין כי הצדדים עצמם הסכימו כי על פסק הבוררות של ארבל ניתן יהיה לערער לערכאת ערעור.

לדבריו, משקבעה ערכאת הערעור כי פסק הבוררות של ארבל מבוטל - אין עוד תוחלת בבקשה של טרוים לאישור פסק הבוררות של ארבל. (ה.פ. 897/09).