בשל הגברת הרגולציה בביטוח הופחת דירוג כלל החזקות ל"+A"

עם זאת, S&P מעלות שמרה דירוג "AA" לכתבי ההתחייבות הנדחים של כלל ביטוח ■ תחזית הדירוג לשתי החברות היא שלילית ומשקפת את החששות מאפשרות של המשך תנודתיות גבוהה בבסיס ההון של חברת הביטוח ועלייה ברמת המינוף של הקבוצה

סוכנות דירוג האשראי S&P מעלות הורידה את הדירוג לכלל החזקות ל"+A" עם זאת הסוכנות שמרה דירוג "AA" לכתבי ההתחייבות הנדחים של כלל ביטוח שתיהן מקבוצת IDB של נוחי דנקנר.

עוד הודיעה הסוכנות על הוצאת דירוגים אלו מרשימת המעקב השלילית, אך תחזית הדירוג לשתי החברות היא שלילית ומשקפת את חחשות S&P מעלות מאפשרות של המשך תנודתיות גבוהה בבסיס ההון של חברת הביטוח ועלייה ברמת המינוף של הקבוצה.

בחברת הדירוג מסבירים כי הגברת הדרישות הרגולטוריות מחברות הביטוח והערכת S&P מעלות להמשך מגמה זו בטווח הקרוב, מגדילות את הסיכון הפיננסי של חברות ההחזקה. עם זאת, ב-S&P מעלות מעריכים כי השינויים הרגולאטוריים המתייחסים להעלאת דרישות ההון מחברות ביטוח, בהתבסס על ההתאמות הנדרשות עפ"י Solvency II, יתמכו באיתנות הפיננסית של חברות הביטוח המקומיות בטווח הארוך.

אישור הדירוג של כתבי ההתחייבות של כלל ביטוח משקף את השיפור ברווחיות החברה ובסיס ההון שלה מתחילת 2009, שנבעו בעיקר מהמגמות החיוביות בשוק ההון. עם זאת, על אף הלימות ההון של החברה בנקודת זמן זו, רואים בסוכנות הדירוג בתנודתיות הגבוהה של רזרבות ההון של החברה במהלך הרבעונים האחרונים חולשה לדירוג.

ואילו הורדת הדירוג של כלל החזקות משקפת את העלייה בסיכון האשראי של חברות ההחזקה בחסרות ביטוח מקומיות - בשל החמרת הדרישות הרגולאטוריות מחברות הביטוח המתייחסות להגדלת בסיס ההון ומגבלות על חלוקת דיבידנדים בטווח הקצר- בינוני.