חברת המים של סאו-פאולו מארחת משלחת של חברות ישראליות

עודד דיסטל, מנהל תוכנית Israel NewTech בתמ"ת: "אמריקה הלטינית, ובפרט ברזיל, הינה שוק יעד אסטרטגי לתעשיות המים הישראליות"

[הרשמה לניוזלטר סביבה]

משלחת של 8 חברות ישראליות בתחום טכנולוגיות המים תצא השבוע לברזיל לקיים אירוע טכנולוגיות ישראליות בסאו-פאולו. הארוע מאורגן על-ידי הנספחות הכלכלית של ישראל בסאו-פאולו ו-Israel NEWTech - התוכנית הלאומית לקידום טכנולוגיות המים הישראליות במינהל סחר חוץ במשרד התמ"ת, ובשיתוף עם מכון הייצוא.

האירוע ייערך בשיתוף עם חברת המים של מדינת סאו-פאולו - SABESP, שהינה גם חברת המים והסניטציה הגדולה באמריקה הלטינית והחמישית בגודלה בעולם, המשרתת כ-30 מיליון איש.

החברות הישראליות נבחרו על-ידי SABESP מתוך רשימה ארוכה של חברות ישראליות העוסקות בתחום המים, וסומנו על-ידי מנהליה כמי שביכולתן לסייע לחברה להתמודד עם האתגרים העומדים בפניה. החברות הישראליות המשתתפות בביקור- ברמד, מיה, אקוויז, עמיעד, ערד טכנולוגיות, ארקל , A.R.I, ו-C-VALVES.

תוכנית הפיתוח של SABESP לחמש השנים הקרובות נאמדת בכ-4 מיליארד דולר. בשל הירידה באיכות המים ובעיות תשתית רבות, נושא אספקת המים בברזיל, שבה אזורים עשירים במים, לצד אזורים שחונים, מקבל בשנים האחרונות תאוצה מהירה. על רקע הגידול באוכלוסייה והאצת הפיתוח העירוני, מתמודדת ברזיל עם בעיות מים מחריפות, בצורת, זיהום מקורות מים על-ידי שפכים והצורך בשיפור ניהול מקורות מים. חברות המים המדינתיות ממשיכות לחפש פתרונות חדשים לבעיות הקיימות, שיאפשרו את שיפור תשתיות המים ואיכות מי השתייה.

עודד דיסטל, מנהל תוכנית Israel NewTech: "אמריקה הלטינית, ובפרט ברזיל, הינה שוק יעד אסטרטגי לתעשיות המים הישראליות, והגעתה של המשלחת מהווה נקודת ציון חשובה לקידום שיתופי הפעולה בשוק זה. אנו רואים את המשך שיתוף הפעולה עם חברת SABESP וחברות המים המדינתיות הנוספות כחוליה חשובה נוספת בפעולות התוכנית לחשיפת התעשייה הישראלית בשוק העולמי" .

רועי ניר, הנספח הכלכלי של משרד התמ"ת בסאו-פאולו: "על אף העובדה שבברזיל מצויים 14% מעתודות המים המתוקים של העולם כולו, מתמודדת המדינה עם קשיים רבים הנוגעים לניצול נכון של המשאב ואספקת מים סדירה לאוכלוסייה באזורים שונים. לפיכך ניתנת בשנים האחרונות עדיפות עליונה לשילובן של טכנולוגיות מודרניות אשר יסייעו בהתמודדות עם האתגרים השונים. הברזילאים צמאים ללמוד ולהסתייע בניסיון הישראלי שנצבר בנושא, ואנו מתעתדים לארח בארץ משלחת ברזילאית בכירה במהלך תערוכת ווטק 2009, שתתקיים בנובמבר הקרוב".

הסחר עם ברזיל במחצית הראשונה של שנת 2009 הסתכם בכ-354 מיליון דולר, המהווים ירידה של כ-56% לעומת התקופה המקבילה ב-2008. סך הייצוא במחצית הראשונה של 2009 הסתכם בכ-220 מיליון דולר, ירידה של כ-66% לעומת המחצית המקבילה אשתקד. ענפי הייצוא העיקריים עם ברזיל הינם מוצרים של התעשיות הכימיות ומכונות ומכשירים מכניים.