עמותת נוה: לחוקק חוק שימנע שידור תוכניות עם רמיזות מיניות לפני 11 בלילה

ההמלצה הועברה לשרי התקשורת והחינוך ■ מועצת הרשות השנייה תדון בנושא בישיבה הקרובה

עמותת נוה לטיפול בנפגעי טראומה מינית שיגרה מכתב חריף לשרי התקשורת והחינוך בבקשה להתערב באופן דחוף במניעת העברת מסרים מיניים פוגעים באמצעי התקשורת השונים לילדים ובני-נוער. בין היתר ממליצה העמותה לחוקק חוק שאוסר על שידור תכניות המכילות רמיזות מיניות לפני 11 בלילה.

לדברי מנכ"ל עמותת נוה, שרי עוז, "למסרים המיניים הפוגעים ישנן השלכות קשות ואף הרסניות על הילדים ועל התפקוד שלהם כמבוגרים; מחקר מראה כי תלמידים שצפו בסרטים פורנוגרפים סלחניים יותר כלפי בן שכפה עצמו על בת ורואים בשחקני הפורנו דמויות לחיקוי".

במכתבה כותבת עוז לשר התקשורת משה כחלון ולשר החינוך גדעון סער, "כולנו חשופים היום לגירוים מיניים המופיעים באמצעי התקשורת השונים מהמדיה האלקטרונית, דרך פרסומות ברדיו ואף בפרסומות חוצות. עם השנים יש שימוש גובר בעירום וברמיזות על יחסים מיניים בין שחקנים ודוגמנים בפרסומות וסרטים".

עוז מעבירה במכתב שורה של המלצות לטיפול בתופעה: לחזק את הצנזורה על שידורי טלוויזיה "תמימים" כביכול, כולל סרטים מצוירים, הפקות מקור ישראליות וכו'; לחוקק חוק שאוסר על שידור תכניות המכילות רמיזות מיניות לפני 11 בלילה ועוד.

מכתבה של עוז לכחלון הועבר ליו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, אשר השיבה כי "נושא הבערת מסרים מיניים פוגעניים לילדים ובני-נוער במסגרת שידורי הערוץ השני, ישראל 10 ותחנות הרדיו האזורי היה אחד הנושאים המשמעותיים בסדר יומה של המועצה. לאור מכתבך ביקשתי מיו"ר הוועדה לעלות את הצעתך במסגרת ישיבת הוועדה הקרובה".