היוצרים צפויים להגיש עתירה לבג"ץ נגד ההסדר עם ערוץ 10

זאת אם ההסדר יכלול סעיפים הפוגעים ביוצרים או המאשרים מחיקת חובות בתחום התוכן ■ מטה מאבק היוצרים: "אם יוסי מימן באמת חפץ להמשיך ולהפעיל את ערוץ 10 - עליו להפגין נכונות אמיתית להשקעה בתוכן"

הנהלת ממ"ה (מטה מאבק היוצרים) אישרה הגשת עתירה לבג"ץ נגד הסדר ערוץ 10. העתירה תוגש באופן מיידי אם יתממשו אחד או יותר מהדברים הבאים: ההסכם יאפשר לערוץ 10 החזרה פיקטיבית של חובות העבר; החזרת חובות העבר של ערוץ 10 תתבצע שלא בהתאם לחובות המדויקים שצבר בז'אנרים השונים - דרמה, תעודה וז'אנר מיוחד; הערוץ לא יסדיר את כל החובות שצבר בתחום הקולנוע; וכן אם פרטי ההסדר יישמרו חסויים ולא ייחשפו לציבור לפני אישורם הפורמלי.

"חומק מהוצאות התוכן"

"ערוץ 10 לא יכול להצהיר בפומבי על נכונותו כביכול לעמוד בכל חובות התוכן שלו, ובאותו זמן בדיוק לנסות ולחמוק בכל דרך מהצהרתו זו בחדרי החדרים של המשא-ומתן. הערוץ זכה, על דעת כל הגורמים הרלוונטיים לדחייה ולפריסה של חובותיו למדינה (דמי זיכיון ותמלוגים) - אך ורק על מנת שיוכל לפנות סכומי כסף משמעותיים להשקעה בתוכן על רקע הצהרותיו הפומביות. לא ייתכן שעכשיו, משהובטחה פריסת החובות למדינה, ינסה הערוץ בתכסיסים ובתמרונים לחמוק מרוב הוצאות התוכן שבהן הוא מחוייב על-פי חוק", אומרים במטה מאבק היוצרים.

עוד נמסר מהמטה כי "לא ייתכן גם שהמדינה תשקיע מאמץ כל-כך גדול בהצלת ערוץ מסחרי, אם בסופו של דבר הערוץ לא ישדר תוכן ראוי בכמות סבירה. אם יוסי מימן באמת חפץ להמשיך ולהפעיל את ערוץ 10 - עליו להפגין נכונות אמיתית להשקעה בתוכן".

לסיכום טוענים היוצרים כי "למרות שהרשות השנייה והערוץ התנגדו לכך, ממ"ה היה צריך להיות שותף מלא במשא-ומתן מלכתחילה, והוא נכון להשתתף בו גם כעת. אם הסדר ערוץ 10 לא יבטיח את עמידת הערוץ בחובות התוכן שלו (לרבות קולנוע) בהתאם לחוק - נעתור נגדו לבג"ץ".

בערוץ 10 סירבו להגיב לידיעה.

11