טיגו מתמודדת בשני מכרזים בהיקף כולל של 10 מיליון דולר

הסטארט-אפ שעוסק בהגברת הניצולת בפאנלים סולאריים פוטו-וולטאים, הגיע לשלב הסופי בשני מכרזים על מענקי מו"פ הניתנים במסגרת חבילת התמריצים של ממשל אובמה

הסטארט-אפ טיגו, שעוסק בהגברת הניצולת בפאנלים סולאריים פוטו-וולטאים, הגיע לשלב הסופי בשני מכרזים על מענקי מו"פ הניתנים במסגרת חבילת התמריצים של ממשל אובמה. המענקים ניתנים על-ידי משרד האנרגיה האמריקני.

מדובר במענקים של 5 מיליון דולר כל אחד, שייתכן שיתחלקו בין מספר חברות. התוצאות אמורות להתקבל בתוך חודשיים. הסטארט-אפ כבר זכה במענק אחד של משרד האנרגיה האמריקני, בהיקף של מאות אלפי דולרים.

בנוסף, מדווחת החברה כי KECO, יצרנית הממירים (ממתח ישר למתח שמתחבר לרשת החשמל) השנייה בגודלה בעולם, בחרה לאחרונה במוצר המקסימייזר של טיגו והיא מטמיעה אותו בממיר שלה ומוכרת אותם כחבילה אחת.

קייקו מכרה בשנה שעברה מוצרים בהיקף ייצור של 500 מגה-ואט, ושבטיגו מעריכים כשווה ערך לכ-500 מיליון דולר.

לפני חודשיים וחצי דיווח "גלובס", כי טיגו גייסה 10 מיליון דולר מבלי שיצאה לסבב גיוס, אלא מתוך שזכתה להצעות השקעה. מדובר בהישג על רקע האקלים העסקי הקשה, שבו גופים מתקשים לגייס השקעות.

המוצר המרכזי של החברה, המקסימייזר, מאזן את תפוקת החשמל בתאים סולאריים בודדים, כדי לקבל יעילות המרה גבוהה יותר והתאמה לעוצמות משתנות של קרינת השמש.

המוצר נועד לענות על הבעיה שניצולת נמוכה של תא אחד בשורת תאים משפיעה על התפוקה של כל השורה, וגוררת אותה מטה. היכולת לשפר את הפעילות בתא הבעייתי הבודד משפרת לאין ערוך את הפעילות של כל הפאנלים, ובהשקעה יחסית נמוכה.

את החברה הקימו סאם ארדיטי, המכהן בה כמנכ"ל; ורון הדר, שמשמש בה כנשיא ומנהל התפעול. ארדיטי והדר הם מיוצאי SDPC ואפלייד מטיריאלס בהתאמה.

לשניים הצטרף בתחילת הפיתוח מודי אברוצקי, שמנהל את מרכז הפיתוח של החברה בכפר סבא. סמנכ"ל התפעול בטיגו הוא איציק ויינשטיין, בעל עבר משותף עם ארדיטי ב-DSPC ואחר-כך באינטל.