סין ממשיכה לצמוח - אבל לאט: הייצור התעשייתי עלה ב-10.8%

אנליסטים חזו גידול של 11.7% בייצור התעשייתי של סין ■ המכירות הקמעונאיות בסין טיפסו ב-15.2% ביולי מ-15% ביוני ■ הבנק המרכזי של יפן הותיר את הריבית על 0.1% - בהתאם לתחזיות ■ הבנק המרכזי של דרום קוריאה הותיר את הריבית על 2%

בסין התפרסמו נתוני מאקרו מעורבים, כאשר המכירות הקמעונאיות עלו ביולי, בעוד שהייצור התעשייתי וההשקעות ירדו. היצע הכסף (M2) בסין זינק ביותר מ-28% ביולי, בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, והגביר את הסכנה להאצת קצת האינפלציה בכלכלה השלישית בגודלה בעולם.

היצע הכסף (M2) בסין זינק ב-28.4% ביולי, בהשוואה לחודש המקביל אשתקד, ל-52 מיליארד דולר. הייצור התעשייתי בסין טיפס ב-10.8% ביולי, מגידול של 10.7% ביוני, אך פחות מהתחזיות בסקר של "תומסון רויטרס" לגידול של 11.7%.

ההשקעה בנכסי נדל"ן בערי סין עלה ב-32.9% בשבעת החודשים הראשונים של השנה - הודות לחבילת התמריצים של ממשלת סין אך מתחת לתחזיות ופחות מהגידול של 33.6% בששת החודשים הראשונים של 2009.

המכירות הקמעונאיות בסין טיפסו ב-15.2% ביולי מ-15% ביוני. מדד המחירים לצרכן (CPI) ירד ב-1.8% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ומדד המחירים ליצרן (PPI) נפל ב-8.2% - בהתאם לתחזיות..

עוד בזירת המאקרו של אסיה: הבנק המרכזי של יפן (BOJ) והבנק המרכזי של דרום קוריאה (BOK) הותירו את הריבית ללא שינוי ואישררו תחזית אופטימית אך זהירה.

הבנק המרכזי של יפן (BOJ) הותיר את הריבית על 0.1% - בהתאם לתחזיות ומסר כי התנאים הכלכליים של יפן הפסיקו להידרדר. "ההשקעות הציבוריות עולות והיצוא והייצור מתאוששים. יחד עם זאת, ההשקעות בנדל"ן מסחרי יורד בחדות לאור הרווחים החלשים של התאגידים".

הבנק המרכזי של דרום קוריאה (BOK) הותיר, כצפוי, את הריבית על שפל של 2%, זה החודש השישי ברציפות.

הבנק המרכזי של דרום קוריאה הודיע כי "הפעילות הכלכלית הפנימית ממשיכה להשתפר הודות למדיניות מוניטרית ופיסקלית פרו אקטיבית והתאוששות השווקים המתעוררים. הירידה בביקוש מבית וביצוא התמתנה". יחד עם זאת, בבנק המרכזי של דרום קוריאה מציינים כי "עדיין קיימת חוסר וודאות כלכלית בשל הסכנה לעיכוב ההתאוששות של המדינות המפותחות".