רווח הון רבעוני של 171 מיליון ש' לכור ממימוש בקרדיט סוויס

מכירת מניות נוספות בימים האחרונים הניבה לקונצרן כור רווח הון נוסף של 105 מיליון שקל מתוך הסכום ■ במקביל, ירידה האחזקה ל-2.22% בבנק השוויצרי

מכירת מניות קרדיט סוויס תניב לכור רווח של 171 מיליון שקל ברבעון, כך עולה מדיווח של הקונצרן מקבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר, משפחות מנור ולבנת, הבוקר לבורסה בתל-אביב.

סדרת המימושים האחרונה הניבה לקונצרן כור רווח הון נוסף של 105 מיליון שקל מתוך הסכום האמור. בהתאמה, תרשום דיסקונט השקעות רווח הון של 67 מיליון שקל, ו-IDB פיתוח תרשום רווח הון של 64 מיליון שקל.

המימושים הללו מצטרפים לסדרת מכירות שבוצעו גם בשבוע שעבר - לאחר שביום רביעי האחרון דיווח כור כי ירד לאחזקה של 2.47% בבנק השוויצרי תוך גריפת רווח הון של 32 מיליון שקל שייזקף לזכות הדו"חות הכספיים של הרבעון השלישי.

במקביל, ירידה האחזקה ל-2.22% בבנק השוויצרי, המשקפים אחזקה של כ-26.28 מיליון מניות. בניית ההשקעה במניות הבנק בוצעה במהלך פתלתל שכלל לא פחות (ואולי יותר) מכירות מאשר קניות. מכל פנים, סך ההשקעה עד כה הסתכמה מצידו של הקונצרן בכ-4.17 מיליארד שקל.

אם יממש הקונצרן את האחזקה הנוכחית במניות קרדיט סוויס, בשער הנוכחי יגזור כור רווח נוסף של 720 מיליון שקל, אולם כל עוד לא בוצעה מכירה שכזו עבור יתרת המניות שברשותו, מדובר ברווח על הנייר בלבד. בתחילת השבוע שעבר אישרה מועצת המנהלים של כור מסגרת השקעה כוללת של 6 מיליארד שקל, הן ממקורותיו העצמיים של הקונצרן והן מקווי אשראי בנקאיים או אגרות חוב שגויסו מהציבור. על תנאי האשראי והריביות להם זוכה הקונצרן מהגופים הבנקאים המממנים אותו פירטנו בהרחבה בשבוע שעבר.

רק בשבוע שעבר השלים הקונצרן גיוס של 644 מיליון שקל (לאחר שהעלה את רף הגיוס ל-650 מיליון שקל לאחר שלב הגיוס ממוסדיים) באגרות חוב מסדרה ט' הצמודות לשער המניה בבורסה בניו-יורק (סימול: CS). הסדרה דורגה "+A" על-ידי חברת דירוג האשראי S&P מעלות ו-"A1" על-ידי מידרוג המקבילה. מול ריבית קבועה ולא צמודה בשיעור 6.7% שהאיגרת מציעה המסחר בה ננעל אתמול כשהתשואה לפדיון אותה היא מגלמת היא 6.95% ברוטו (5.89% נטו).

כור