המטה ללוחמה בטרור: הימנעו מנסיעה לסיני בחגים

לגבי ביקור במדינות ערב מצייינים במטה כי קיימת סכנה קונקרטית לביקור במדינות אלו, כשבין השאר ניתן למצוא ברשימה את מצרים וירדן, להן הסכם שלום עם ישראל

לקראת תקופת החגים פירסם המטה ללוחמה בטרור את רשימת היעדים אליהם לא מומלץ להגיע בתקופה זו.

"חיזבאללה מאשים שוב ושוב את ישראל במותו של עמאד מע'נייה, דבר המגביר את איומי הטרור ע"י חזבאללה כלפי יעדים ישראלים בחו"ל", נכתב.

"לפיכך, מדגיש המטה ללוחמה בטרור את אזהרת המסע הקיימת בדבר חטיפת ישראלים, או פגיעה בהם, בחו"ל, בדגש על אנשי עסקים - בעיקר כאלה המקיימים קשרים עם אנשי עסקים ממדינות ערביות או מסלמיות".

לגבי ביקור במדינות ערב מצייינים במטה כי קיימת סכנה קונקרטית לביקור במדינות אלו, כשבין השאר ניתן למצוא ברשימה את מצרים וירדן, להן הסכם שלום עם ישראל.

בנוסף נרשם "להימנע מכל ביקור שהוא ולצאת את האזור לאלתר עקב איום קונקרטי גבוה מאוד" כשהאזורים המצוינים הם סיני, חבל קשמיר בהודו, צ'צ'ניה ודרום הפיליפינים.

באופן כללי ממליץ המטה בנסיעה לחו"ל: לקיים רמת ערנות ורגישות גבוהה כלפי כל תופעה חריגה, להימנע לחלוטין מלבקר/לשהות במדינות ערביות/מסלמיות שעליהן חלה אזהרת-מסע, לדחות כל הצעה מפתה, או בלתי צפויה ולסרב לקבל מתנות בלתי צפויות, או הצעות לבילוי חינם מגורמים חשובים, או בלתי מוכרים, לדחות הזמנות לפגישות בלתי צפויות בעיקר במקומות נידחים ולהקפיד להגיע לפגישות עם בני לוויה אמינים.