שכר-הטרחה הכולל הצפוי לעו"ד אלקס הרטמן בתיק בזק: כ-25 מיליון שקל

עו"ד הרטמן משמש ככונס הנכסים על מניותיו של גד זאבי בחברת בזק מזה 7 שנים ■ הרטמן ל"גלובס": "יכולתי לקבל יותר אך העדפתי להגיע להסכמה עם קונסורציום הבנקים, זאבי והכנ"ר"

עו"ד אלקס הרטמן ממשרד ש. הורוביץ ושות', המשמש ככונס הנכסים על מניותיו של גד זאבי בחברת בזק, קיבל עד כה כ-13 מיליון שקל שכר-טרחה בתיק, לא כולל מע"מ. מדובר ב-7 שנים בהן פועל הרטמן ככונס, מאז מונה לתפקיד על-ידי בית המשפט בנובמבר 2002.

אמש (ב') אישר שופט בית המשפט המחוזי בתל-אביב, איתן אורנשטיין, את שכרו של עו"ד הרטמן בסך 5.47 מיליון שקל על מכירת כשליש מהמניות - סכום המהווה פחות מחצי אחוז מהסכום שהתקבל בקופת הכינוס עבור מכירת המניות (כ-1.15 מיליארד שקל).

מדובר בסכום הנמוך אפילו מהמינימום הקבוע בתקנות החברות (כללים בדבר מינוי כונסי נכסים ומפרקים ושכרם), שם שכר המימוש של כונס נכסים לפי תקנות 8 ו-10 הוא 0.75% (מה שהיה מכניס לכיסו של הרטמן כ-3 מיליון שקל נוספים עבור המכירה אמש).

תוצאות מעולות

ל"גלובס" נודע כי הרטמן התלבט אם לבקש שכר טרחה על-פי חלוקה בפועל, נוכח ההערכה כי בסוף הכינוס יצליח להחזיר את מלוא החוב לבנקים (ואף יותיר כספים לחברות עצמן) - או אז לפי תקנה 8א שכרו יהא בשיעור 8%-9%, אם כי סביר להניח כי בית המשפט לא היה מאשר שכר בהיקפים של מאות מיליוני שקלים. כך גם ויתר הכונס על האפשרות לבקש תוספת בגין הצלחה מוכחת בביצוע התפקיד או תוספת מאמץ מיוחד.

"נכון שהבאתי תוצאות מעולות ויכולתי לקבל יותר", אמר הרטמן ל"גלובס", "אבל העדפתי להגיע להסכמה עם קונסורציום הבנקים, זאבי והכנ"ר. ברשותי עדיין שני שלישים מהמניות. בסוף הכינוס נראה את התוצאות הכוללות. אני מאמין כי יוחזר כל החוב לבנקים וייוותר סכום משמעותי לחברות, ואני מעריך כי אתוגמל בהתאם לכך ונגיע להסכמות בנושא. התפיסה שלי היא שברגע שתגיע לתוצאה מיטבית מבחינה מקצועית - תתוגמל בהתאם".

מכירת היתרה

בעבר אושרו להרטמן סכומי ביניים בסך כ-7.5 מיליון שקל בגין פעילותו בתיק וחלוקות דיבידנד בסך מצטבר של כ-1.1 מיליארד שקל, שהעביר מבזק לבנקים על חשבון החוב אליהם.

אם הרטמן ידרוש עבור מכירת יתרת המניות שכר-טרחה בשיעור דומה - הוא צפוי לקבל כ-11 מיליון שקל נוספים בעתיד.

פירוט שכר-הטרחה

* סכומי ביניים שהתקבלו - 7.5 מיליון שקל

* שכר-טרחה בגין מכירת שליש מהמניות - 5.47 מיליון שקל

* צפוי לקבל בעתיד - כ-11 מיליון שקל

* סך כל שכר-הטרחה: כ-25 מיליון שקל