קרן הגידור אקטיוס נסגרת; תחזיר כ-4 מיליארד ד' ללקוחותיה

בשנת 2008 ירדו תשואות הקרן ב-27% וגם בשנת 2009 הפסידה אקטיוס עד כה כ-6% ■ עם זאת מדובר בקרן גידור שמאז שהוקמה ב-1996 רשמה תשואה שנתית ממוצעת של 19.3% לעומת תשואה של 3.9% ב-S&P 500

טימות'י ברקט (Barakett) בן ה-44 מקים קרן הגידור אקטיוס קפיטל (Acttius), מי שהיתה בעבר קרן הגידור האקטיביסטית הגדולה בעולם, סוגר את קרן הגידור הגדולה של החברה Acttius Global Fund שמנהלת 3.5 מיליארד דולר לאחר שסבלה מהפסדים, בכוונתו להקדיש זמן רב יותר למשפחתו ולפעילות צדקה, הודיע דיוויד סלאגר, סגן יו"ר אקטיוס.

החברה סוגרת גם קרן גידור קטנה יותר, Acttius Trading Fund, בה מנוהלים כ-600 מיליון דולר, אך תמשיך להפעיל את קרן הגידור Acttius European Fund, המנוהלת ע"י סלאגר.

אקטיוס תשיב ל-95% מהמשקיעים בה את כספם בתחילת אוקטובר, וכן ל-5% מהמשקיעים שפנו עליה בכוונה לפדות את כספם.

עם נתנאל רוטשילד, נצר לשושלת הבנקאים היהודית כיו"ר משותף באקטיוס היה הצוות המנהל אחראי לחלק מהעסקאות שנעשו בחברות מהגדולות בעולם. לאקטיוס היה נתח משמעותי בחברת הניהול והתפעול של הבורסה הגרמנית, בענק הבנקאות ההולנדי ABN אמרו ובענקית הברזל Freeport-McMoran. אקטיוס התמחתה בדחיפת אותן חברות לשינויים אסטרטגיים כגון רכישות ומיזוגים.

בשנה שעברה צנחו תשואות הקרן הגדולה ב-27%, שיעור חד יותר מהממוצע בקרב המתחרות, גם בשנת 2009 בשעה שקרנות גידור אחרות דיווחו על רווחים, הפסידה אקטיוס כ-6%. עם זאת מדובר בקרן גידור שמאז שהוקמה בדצמבר 1996 הציגה למשקיעים בה תשואה שנתית ממוצעת של 19.3%, גבוה בהרבה מהתשואה שרשם מדד הבנצ'מארק S&P500 באותה תקופה שהסתכמה ב-3.9%.