אירופה סגרה בעליות בעקבות וול סטריט: הפוטסי עלה ב-1% והקאק ב-1.5%

ING דיווח על רווח של 71 מיליון אירו ברבעון השני ■ נסטלה דיווחה על גידול של 3.5% בהיקף המכירות ■ באוסקר גרוס ממליצים להשקיע במניות התעשייה, חברות הבנייה והקמעונאות של בריטניה

יום המסחר באירופה שנפתח בירידות שערים, בהמשך לירידות החדות הבוקר באסיה בהובלת מדד שנחאי המשולב ועל רקע פרסום דו"חות ING, נסטלה ו-BHP ביליטון. עבר במהלך היום לעליות שהתגברו לקראת הסיום, על רקע העליות שנרשמות בוול סטריט. מגזר הבנקאות בלט לחיוב.

היום פורסם כי האבטלה בבריטניה זינקה ברבעון השני ל-7.8%, שיא מאז שנת 1996, זאת לעומת שיעור אבטלה של 7.1% ברבעון הראשון. עוד פורסם כי ברבעון השני עלה מספר המובטלים באי הבריטי ב-220 אלף ל-2.43 מיליון איש. השכר הממוצע, בניטרול בונוסים, עלה ברבעון השני בשיעור שנתי של 2.5%, העלייה המתונה ביותר שנרשמה באי הבריטי מאז 2001.

היום הזהיר נגיד הבנק הבריטי כל התוצר הבריטי כנראה התייצב במחצית השנה אך ההתאוששות הכלכלית תיהיה איטית וממושכת. הדברים נאמרו במסגרת פרסום דו"ח האינפלציה של הבנק המרכזי של אנגליה.

"אני ממליץ על שוק המניות הבריטי. הייתי ממליץ על סקטורים דומים לאלו שעליהם המלצתי בארה"ב - תעשייה, חברות בנייה, קמעונאות, בעיקר חברות בעלות שווי שוק גדול. גם חברות קטנות יכולות ליהנות מהעליות הקרובות, אך ההתאוששות תיטיב בעיקר עם החברות הגדולות", אמר מייקל שאול, מנכ"ל אוסקר גרוס בראיון מקיף ל"גלובס".

מדד S&P 500 ננעל אמש מתחת לרף 1,000 הנקודות, בהובלת מניות CIT, AIG ו-MBIA מהמגזר הפיננסי. המשקיעים ממתינים להודעת ועדת השוק הפתוח (FOMC) בהמשך היום, כשה'פד' עשוי להחליט על אסטרטגיית יציאה מהמדיניות המוניטרית הנוכחית.

מדד פוטסי 100 ■ מדד דאקס ■ מדד קאק 40 .

בזירת המטבעות, האירו יורד ב-0.34% ל-1.4095 דולר והליש"ט מאבדת 0.47% ל-1.6395 דולר.

בזירת המאקרו

דו"ח האינפלציה של הבנק המרכזי הבריטי הצביע על כך שתחזית האינפלציה נותרה בחוסר ודאות גבוהה, אך מדד המחירים לצרכן יהיה כנראה מתחת ליעד של הבנק המרכזי שעומד על 2% במידה והבנק יענה על ציפיות השוק ויתחיל להעלות את הריבית בשנת 2010 וישלים את רכישת האג"ח הממשלתיות ונכסים אחרים בהיקף של 175 מיליארד דולר עליו הכריז במסגרת תוכניתו להקלות כמותיות.

מניות בכותרות

ענקית המזון נסטלה דיווחה על גידול של 3.5% בהיקף המכירות - פחות מתחזיות האנליסטים לעלייה של 3.9%.

בנק ING ההולנדי דיווח על רווח של 71 מיליון אירו (100 מיליון דולר), או 3 סנט למניה, ברבעון השני, בהשוואה ל-1.92 מיליארד אירו או 94 סנט ברבעון המקביל אשתקד. אנליסטים בסקר של "בלומברג" חזו רווח גבוה יותר של 362 מיליון אירו.

ענקית הכרייה הבריטית-אוסטרלית, BHP ביליטון , פרסמה את דו"חות השנה הפיסקלית שהסתיימה ביוני. מהדו"חות עולה כי רווחי החברה נפלו ב-30% ל-10.72 מיליארד דולר לעומת 15.4 מיליארד דולר, בשנה שעברה. אנליסטים חזו רווח נמוך יותר של 10.2 מיליארד דולר. החברה חילקה דיבידנד של 41 סנט למניה, אך שידרגה את תחזית חלוקת הדבידנדים בשנה הבאה ב-17%.

בית משפט סיני הגיש תביעה כנגד ארבעה עובדי ענקית הכרייה הבריטית-אוסטרלית ריו טינטו בחשד לריגול תעשייתי ומתן שוחד. כך לפי דיווחים של סוכנות הידיעות הסינית, שינקואה. חקירה מקדימה הצליחה להראות כי ארבעת החשודים, סטרן הו, ליאו קליקוי, גה מינקוויאנג ו-ואנג יונג, השיגו סודות של תעשיית הברזל והפלדה של סין באמצעים לא כשרים.

E.ON , חברת השירותים והתשתיות הגדולה בגרמניה, דיווחה על גידול של 4% ברווחי המחצית השנייה ל-3.46 מיליארד אירו, לעומת 3.3 מיליארד אירו בתקופה המקבילה אשתקד.