האיום חוזר? מסתמן כי הרשות השנייה תפרסם מכרז לערוץ 10

ערוץ 10 אמנם העביר אתמול הצעה להסדר, אך היא אינה עומדת בדרישות החוק והרשות השנייה בתחום התוכן

האיום חוזר? בעקבות אירועי אתמול (ג'), מסתמן כי למרות הכל יפורסם מכרז חדש להפעלת ערוץ 10. ל"גלובס" נודע כי אמש העביר הערוץ את הצעתו הכוללת להסדר - אולם הצעה זו אינה עולה בקנה אחד עם דרישות החוק ודרישות הרשות השנייה, בעיקר בתחום התוכן.

עתה על מועצת הרשות השנייה לקבל החלטה מתי יתפרסם המכרז, זאת לאחר דחייה של שבועיים מהמועד המקורי.

בהצעה הכוללת שהועברה על-ידי ערוץ 10 קיימים חוסרים. הבעיה המרכזית היא חוסר של 15 מיליון שקל בגין חובות העבר בתחום התוכן. החוסר השני מתייחס לחובות בתחום הקולנוע, והחוסר השלישי מתייחס לקושי בהשבת חובות בז'אנרים השונים לשנת 2010.

קיימים חוסרי

גורם בכיר ברשות השנייה אמר כי "תחילה הסתמן כי הקרן שתוקם על-ידי האוצר תפתור את נושא המחוייבויות בסך 15 מיליון שקל בתחום התוכן, אך משזה לא קרה, ובאוצר הבינו כי הקרן אינה ערובה לערוץ 10 בתחום התוכן - המכרז שוב חוזר לשולחן".

כאמור, מעבר ל-15 מיליון שקל קיימים עוד מספר חוסרים שאינם מאפשרים את קבלת ההצעה, שכן לערוץ חוב של 24 מיליון שקל בתחום הקולנוע. יחד עם זאת, בדיון שנערך לאחרונה אצל שר התקשורת אמרה יו"ר מועצת הרשות השנייה, נורית דאבוש, כי "נושא הקולנוע חשוב ואקוטי, אך יש לקבל חוות-דעת משפטיות האם בגלל הקולנוע - המהווה פעילות חוץ-מסכית - סוגרים ערוץ".

נושא נוסף עליו מביעים תרעומת הוא הסכום בסך 10 מיליון שקל שערוץ 10 צריך לשלם לאוצר במזומן בגין חובות כלכליים, זאת על חשבון העברה של סכום זה לטובת התוכן.

גורמים המעורבים בנושא מעריכים כי לא יהיה ניתן למנוע את פרסום המכרז לערוץ 10 כבר בימים הקרובים, שכן אם לא יקרה כך, צפויות לצוץ בעיות משפטיות קשות שלא יותירו ברירה.

ברשות השנייה טרם למדו לפרטי פרטים את ההצעה של ערוץ 10 שהועברה אתמול, אך כפי שמסתמן ממנה בשלב זה, אין בה בסיס להארכת הזיכיון ולהימנעות מפרסום המכרז בשלב זה.

בערוץ 10 סירבו להגיב לידיעה.