רוביני: "הסיכון למיתון בו ייקבע שפל נוסף עדיין לא עבר"

רוביני: "השוק עלול לרשום תחתית כפולה אם מחיר הנפט יעלה לכיוון 100 דולר לחבית ואם יבהלו המשקיעים מהחוב העצום של ממשלת ארה"ב - אני לא אומר שזה יקרה אך זהו סיכון שקיים"

הכלכלן נוריאל רוביני שוב מעלה חששות ביחס להתאוששות הכלכלה העולמית: "הסיכון למיתון בו ייקבע שפל נוסף - עדיין לא עבר", עם זאת ציין כי הסיכוי לכך הוא נמוך. "השוק עלול לרשום תחתית כפולה אם מחיר הנפט יעלה לכיוון 100 דולר לחבית ואם יבהלו המשקיעים מהחוב העצום של ממשלת ארה"ב - אני לא אומר שזה יקרה אך זהו סיכון שקיים" אמר בראיון ברשת CNBC.

"למרות שהסיכון לשפל למעשה מוגר, בעזרת הזרמות הכספים המאסיביות בהן נקטו המדינות השונות במסגרת תוכניות הסיוע, אנו עדיין מצויים באמצע המיתון החמור ביותר מזה 60 שנה, והראלי של שווקי המניות ייתכן שהיה חזק מדי" הוסיף רוביני.

"מחירי הנכסים צריכים לעלות, השאלות הן אם הם לא עלו יותר מדי, מוקדם מדי וגבוה מדי? לדעתי יש סיכון שיהיה בשוק תיקון", "אני עדיין רואה את הסיכונים הקיימים בגופים המוסדיים הפיננסיים, שעלולים להוביל לירידות בשווקים".

"בגלל הגירעון התקציבי הגדול של ארה"ב הנבחן ע"י הפדרל ריזרב - המשקיעים עלולים בנקודת זמן מסויימת בשנה הבאה להתחיל לחשוש מהמצב ולמשוך חזרה את כספם מהאג"ח הממשלתיות, מה שיביא לעליית התשואות עליהן".

"סיכון נוסף הוא שמחיר הנפט יעלה לכיוון 100 הדולר לחבית, השוק יהיה זהה לזה שהורגש בשנה שעברה כשהמחיר זינק מעל ל-145 דולר לחבית", אמר רוביני.

למרות כל הנאמר לעיל הדגיש רוביני כי כל תיקון שיחול בשוק המניות לא יהיה כה חמור כמו הירידות שנרשמו בשנה שחלפה ולא יפיל את מדד ה-S&P500 אל מתחת לרמת 666 הנקודות אליה הגיע בשפל, אלא אם יהיה סיכון ממשי שיביא לקביעה של שפל חדש.