מאיפה הביא בן-דב את הכסף?

הימים אינם פשוטים, ומחנק אשראי מאפיין את השוק. כך גויסו 5 המיליארדים לפרטנר

העסקה לרכישת פרטנר על-ידי אילן בן-דב אינה טריוויאלית, בטח לא בימים אלה כאשר מחנק האשראי עדיין מכביד על השווקים. עם הון של מאות מיליוני שקלים בלבד הצליח בן-דב להרים עסקה בהיקף 5.29 מיליארד שקל.

אמנם הרכב מימון העסקה לא רשמי ומתבסס על הערכות, אך נכון להיום יש לבן-דב ככל הנראה מספיק מקורות מימון, כך שלא מן הנמנע כי בסופו של דבר חברת סקיילקס שבשליטתו תוכל להסתפק בהזרמת מאות מיליוני שקלים בלבד לרכישת פרטנר.

שחקן מרכזי נוסף בעסקת פרטנר הוא בנק לאומי. לאומי צפוי להשתתף בעסקה בשני כובעים: הוא אמור לתת לבן-דב הלוואה של 1.6 מיליארד שקל, ובנוסף זרוע ההשקעות של הבנק, לאומי פרטנרס, צפויה לקחת חלק בקבוצת משקיעים שתרכוש מניות ב-1.1 מיליארד שקל. עוד בקבוצת המשקיעים צפויים להיכלל גם קרן הפנסיה הוותיקה מבטחים וקבוצת משקיעים בראשות שלמה נחמה, לשעבר יו"ר הפועלים.

מלבד ההלוואה מבנק לאומי, צפוי בן-דב לקבל הלוואה גם מבנק מזרחי-טפחות בהיקף של 900 מיליון שקל. סך המימון הבנקאי יעמוד על 2.5 מיליארד שקל, קרוב למחצית מהיקף העסקה.

מממן נוסף של בן-דב הוא האצ'יסון עצמה, אשר מוכרת לבן-דב את השליטה בפרטנר. האצ'יסון צפויה להקצות לבן-דב הלוואה בהיקף של 1.2 מיליארד שקל.

ומה באשר לחלקו של בן-דב בעסקה? על-פי הערכות, בן-דב יזרים לעסקה כמיליארד שקל. רכישת פרטנר תתבצע באמצעות חברת סקיילקס שבשליטתו.

בשורה התחתונה, נראה כי לבן-דב יש מספיק מקורות מימון לרכישה, ואין ספק כי עסקה זו תהפוך אותו להרבה יותר ממונף.