עמיקם כהן על חזרתו לפרטנר כיו"ר: "אדבר עם בן-דב אחרי שהעסקה תושלם"

מנכ"ל פרטנר לשעבר שתיווך בעסקה מול האצ'יסון: "לא דיברנו על תמורה כספית לתיווך" ■ הסיבה להגעתו הבוקר להונג-קונג היתה בקשת מנכ"ל האצ'יסון שיהיה נוכח בארוחת הערב שהוא עורך למי שטיפלו בעסקה

גם כשכל העיניים נשואות עכשיו לבעלים החדש של פרטנר , אילן בן-דב, דמותו של עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר לשעבר ומי שתיווך בעסקה למכירת החברה, עדיין נותרה דומיננטית.

בשיחה עם "גלובס" מסביר היום (ד') כהן כי המאבק בין שתי הקבוצות - שאול אלוביץ' ואילן בן-דב - לא הוכרע בשל סיבות רגולטוריות. לדבריו, הקרב הוכרע משום שהאצ'יסון שוכנעה כי לבן-דב יש יכולת לסגור את חבילת המימון והערבויות בצורה הדוקה יותר, והפערים בין הצדדים לא היו גדולים.

נושא התיווך לא הועלה לדיון

כהן מספר כי בתחילת השבוע הוא עוד נשאר בארץ על מנת להמשיך את המשא-ומתן עם אלוביץ', בעוד דן אלדר, שסייע לו בתיווך בעסקה, נסע להונג-קונג על מנת להמשיך את המשא-ומתן ישירות מול האצ'יסון ובן-דב. כלומר, כאשר בן-דב נסע להונג-קונג ביום שני, המשא-ומתן עם אלוביץ' היה עדיין בעיצומו, ולמעשה הוא נמשך עד הרגע האחרון.

לדברי כהן, במסגרת מערכת היחסים שלו עם האצ'יסון, הוא לא דיבר על התמורה הכספית שהוא אמור לקבל בגין התיווך, והנושא מעולם לא עלה ביניהם - זאת בניגוד לפרסומים ולשמועות שהופצו בעניין זה. כהן אמר כי מהרגע שביקשו ממנו לטפל בעסקה ועד היום, איש לא העלה את נושא עמלת התיווך.

הסיבה שבגללה הגיע כהן הבוקר להונג-קונג היתה בקשתו של מנכ"ל האצ'יסון טלקום, קניג פוק, שכהן יהיה נוכח בארוחת הערב שהוא עורך למי שטיפלו בעסקה. לגבי התמורה שיקבל, אם יקבל, הוא מותיר זאת להחלטתה של האצ'יסון.

בהתייחסו לשאלה אם הוא צפוי לחזור לתפקיד יו"ר בפרטנר אמר כהן כי העניין עדיין לא נדון, והוא מבחינתו כבר חתם את סוגיית פרטנר, אך ימים יגידו אם זה יקרה. כהן אמר כי ישנם מועמדים נוספים לתפקיד, והדיון בעניין מול בן-דב יימשך לאחר שהעסק יירגע והעסקה תושלם.

יש לציין כי כהן אינו השם היחיד שמועמד לתפקיד היו"ר, ובין היתר, נזרק גם שמו של יעקב גלברד, מנכ"ל בזק ופלאפון לשעבר.

משוכנע בהצלחת בן-דב

עוד אמר כהן כי ההצעה של קרן ההשקעות פרמירה לא השתוותה להצעות של אלוביץ' ושל בן-דב, וכי היא הסתפקה בהגשת הצעה בלבד מבלי שניסתה לשפר אותה בהתאם לציפיות הסינים. כהן ציין כי לדעתו אלוביץ' חש אכזבה, אבל תמיד יש מנצחים ויש מפסידים. נצייען כי אלוביץ' איחל הצלחה רבה לבן-דב, ומסר כי הוא משוכנע בהצלחתו.