ניסוי סרטני של ביוקנסל על עכברים הצליח - המניה מזנקת 16%

תוצאות הניסוי הראו כי גידולים סרטניים שטופלו בתרופה של החברה היו קטנים משמעותית בהשוואה לקבוצת ביקורת אשר לא טופלה

הניסוי בעכברים אותו ערכה חברת הביומד ביוקנסל לבדיקת יעילות תרופה שפיתחה לטיפול בסרטן ריאות - עבר בהצלחה. החברה הודיעה היום כי הניסוי הראה שהתרופה (BC-819) הינה יעילה בטיפול בסרטן הריאות מהסוג הנפוץ ביותר (תאים לא קטנים).

במסגרת הניסוי הוזלפה התרופה לריאותיהם של עכברים שבהם הושרה סרטן ריאות. תוצאות הניסוי הראו כי גידולים סרטניים שטופלו בתרופה של החברה "היו קטנים משמעותית בהשוואה לקבוצת ביקורת אשר לא טופלה", נכתב בהודעת החברה. "העכברים אשר טופלו חיו פרק זמן ארוך יותר מהעכברים אשר לא טופלו".

ביוקנסל ערכה את הניסוי במינכן במסגרת ניסיונותיה לפתח תרופות למחלת הסרטן באמצעות השמדת התאים הסרטניים תוך הימנעות מפגיעה בתאים הבריאים. החברה הודיעה כי היא "תשקול את המשך פיתוח התרופה, בהתאם למשאבים אשר יעמדו לרשותה".

ביוקנסל נסחרת בבורסה לפי שווי של כ-50 מיליון שקל. בתחילת החודש הודיעה החברה כי כלל תעשיות ביוטכנולוגיה וטיקרו מעוניינות להגדיל את החזקתן בה על-ידי השקעה של 2 מיליון דולר נוספים בצורה של הנפקת זכויות. זאת, לאחר שבשנה שעברה השקיעו כת"ב, טיקרו וקופת התגמולים של האוניברסיטה העברית 3.65 מיליון דולר בביוקנסל. מחיר העסקה אז היה 2.1 שקלים למניה והעסקה כללה גם אג"ח וכתבי אופציה. מחיר המניה באותו היום היה 2.02 שקלים, כך שטיקרו וכת"ב כבר מרוויחות על הנייר יותר כ-710% על השקעתן המקורית. מאז ההשקעה ההיא, ביוקנסל ערכה ניסוי בסרטן השחלות וקיבלה אישור להתחיל בניסוי בסרטן הלבלב, בנוסף לניסוי שהיא כבר עורכת בסרטן שלפוחית השתן.