כ-20% מהמועמדים למשרה פיננסית משקרים בתהליך הגיוס

בקרב המועמדים הצעירים בני 21 ומטה כמות השקרים גדלה ב-30% ■ השקרים הנפוצים: ציונים אקדמיים, תפקידים קודמים וסיבה לעזיבת מקום עבודה קודם

כמות גדולה מתמיד של מועמדים לתפקידים פיננסיים משקרים בקורות החיים שלהם - כך עולה מבדיקת השקרים השנתית שמבצעת Powerchex, חברה לסריקת כוח אדם מבריטניה. מהנתונים עולה כי 19% מהמועמדים למשרות בסקטור הפיננסי משקרים לחברות כוח האדם או בקורות חייהם.

מדובר בגידול דרמטי של 12% לעומת כמות השקרנים במחקר של השנה שעברה. מעניין לשים לב שבקרב המועמדים הצעירים, בני ה-21 ומטה, כמות השקרים גדלה ב-30%.

המחקר מבוסס על ניתוח של 4,735 קורות חיים שהוגשו למשרות פנויות בתעשיית הפיננסים, בשנה שהסתיימה במאי 2009.

השקרים הנפוצים

לגבי מה משקרים הצעירים? קודם כל, הם משפרים את ציוניהם האקדמיים. הסעיף השני הנפוץ ביותר הוא שקרים לגבי הגדרות התפקידים שמילאו בעבר והאחריות שהייתה כרוכה בתפקיד. בדרך כלל, הם נוטים להפריז בתיאור הדברים שעשו במסגרת אותם תפקידים, ומשדרגים גם משימות אפורות כמו מיון דואר.

השקר השלישי הנפוץ ביותר עוסק בסיבה בגללה עזבו מקומות עבודה קודמים, ואלה שפוטרו נוטים לטעון שממילא הם הועסקו באופן זמני בלבד.

"זו השנה השנייה ברציפות שבה אנחנו רואים גידול בכמות המועמדים שמשקרים בתהליך גיוסם לעבודה", אומרת אלכסנדרה קלי, מנהלת ב- Powerchex. "נראה שהלחץ של המיתון על שוק העבודה הוביל יותר מועמדים להאמין שהם צריכים לשקר או לייפות את קורות חייהם כדי להשיג את העבודה".

לגבי מה משקרים המועמדים המבוגרים יותר? כנראה שהכול - מתיאור כישוריהם המקצועיים, ההיסטוריה התעסוקתית, העבר הפלילי, התארים האקדמיים והגדרת האחריות שלהם במסגרת תפקידים קודמים.

חוסר הדיוק השכיח ביותר, שחוזר על עצמו ב-42% מהמקרים, הוא במועדי העסקה במקומות עבודה קודמים. השני השכיח ביותר הוא התהדרות בתפקידי הנהלה, והשלישי הוא שקרים לגבי כישורים אקדמיים.

המחקר מצא עוד שבעלי תואר אקדמי כנים יותר מבעלי השכלה תיכונית, ושגברים כנים יותר מנשים. נתון מעניין נוסף שקשה להסביר הוא שלתפקידי ברוקר התקבלה כמות חסרת פרופורציה של קורות חיים שהסתירו עבר פלילי.