פייסבוק ממשיכה במאמציה להתחרות בשירותים פופולריים כדוגמת
טוויטר, ולאחר שרכשה את השירות
FriendFeed, השיקה ה
רשת החברתית הגדולה בעולם גירסת בטא של האתר הקרויה
Facebook Lite.
מדובר בגירסה קלה ובסיסית יותר של האתר, שדומה לגירסה הסלולרית של פייסבוק. הגירסה הקלה מציעה למשתמשים את האפשרויות הפופולריות כגון הוספת חברים, שליחת הודעות ועדכוני סטטוס.
בבלוגוספירה העריכו כי מדובר בצעד שמטרתו ליצור שירות הדומה יותר לזה של טוויטר, אולם הסיבה האמיתית להשקת הגירסה הקלה נובעת מכך שפייסבוק רוצה להרחיב את נוכחותה בשווקים המתפתחים, הסובלים מבעיות של רוחב פס.
כך, פייסבוק מנסה גירסה זו בהודו, במטרה להתרחב למדינות רלוונטיות נוספות כדוגמת רוסיה וסין. נציין כי למתחרה מייספייס כבר יש גירסה המציעה ממשק ידידותי וקל יותר.
על אף שצעד זה לא מכוון ישירות כנגד טוויטר, מייסדי שירות המיקרו-בלוגינג צריכים להיות מודאגים. על-פי נתונים עדכניים של חברת המחקר comScore, פייסבוק משכה בחודש יולי 87.7 מיליון מבקרים ייחודיים בארה"ב, המשקפים עלייה של 14% לעומת חודש יוני. בחודש יולי הצטרפו לפייסבוק 10 מיליון גולשים חדשים.
טוויטר, לעומת זאת, משכה ביולי 21.2 מיליון גולשים אמריקניים (1 מיליון גולשים חדשים) - עלייה של 6% בלבד לעומת החודש שעבר.
הגידול הזה, יש להניח, נובע מהשינוי שיישמה פייסבוק במדיניות הפרטיות שלה, המאפשר למשתמשים לחלוק את המידע האישי שלהם עם כולם - אופציה שמגדילה את הניראות של פייסבוק במנועי חיפוש, לדוגמה. כך, פייסבוק היא האתר ה-4 בגודלו בעולם וה-5 בארה"ב.
אולם, בכל הנוגע לצמיחה השנתית טוויטר עדיין מוביל: שירות המיקרו-בלוגינג צמח בשנה האחרונה ב-2,614%, בעוד שפייסבוק הציגה גידול שנתי מתון של 124% בלבד.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.