פיטורים אחרי החגים? קומברס שוקלת לפטר מאות עובדים

הנהלת החברה שוקלת לפטר 5-10% מתוך 4,150 עובדיה ■ זאת, לאחר 3 סבבי פיטורים שכבר בוצעו בחברה בעקבות המשבר הכלכלי ■ החלטה סופית טרם התקבלה ועל מספרים סופיים עדיין לא הוחלט

כ-5 חודשים עברו מאז סבב הפיטורים האחרון בחברת קומברס , וכעת מסתמן כי סבב פיטורים נוסף נמצא בפתח. מוקדם יותר השבוע קיימה הנהלת החברה דיון בניו-יורק בו נידון גם נושא פיטורי 5-10% מעובדי החברה, כולל עובדים מישראל. החלטה סופית טרם התקבלה ועל מספרים סופיים עדיין לא הוחלט, אולם ככל הנראה החברה אכן תלך למהלך פיטורים נוסף בחודש אוקטובר או לכל המאוחר בנובמבר.

מהחברה נמסר בתגובה, כי "קומברס אינה מגיבה לספקולציות".

רק בחודש מארס האחרון פיטרה חברת ההיי-טק הישראלית כ-300 עובדים ברחבי העולם כ-100 מהם בישראל. לאחר פיטורי 8% מהעובדים דאז, נותרה מצבת כוח האדם של קומברס על כ-4,150 עובדים, כך שסבב הפיטורים הנוכחי יכלול כ-210-415 עובדים. מחצית מכוח העבודה של קומברס, שמשרדיה ממוקמים ברמת החייל בת"א, נמצא בישראל.

לפני גל הפיטורים במארס בוצעו 2 סבבי פיטורים נוספים, במסגרתם פוטרו כ-500 עובדים. "אני מאמין שאנחנו נוהגים באחריות בהינתן הסביבה הכלכלית הנוכחית, ואני סומך על כל אחד מכם שיעזור לנו לנווט את דרכנו בביצוע התוכנית", אמר אז המנכ"ל אנדריי דהאן.

קומברס היא אחת החברות הוותיקות בהיי-טק הישראלי, ולזכותה נזקפת המצאת התא הקולי בטלפון. גם כיום ממשיכה החברה לספק למפעילות טלקום ולחברות סלולר פתרונות תוכנה, וכן לספק להן שירותי גבייה (בילינג).

קומברס סובלת, כמו חברות רבות אחרות, מהמשבר הכלכלי העולמי, עימו היא מתמודדת בין היתר על-ידי קיצוץ בהוצאות דרך פיטורים המוניים. כזכור, החברה לא פרסמה דו"חות כספיים כבר למעלה מ-3 שנים בעקבות הסתבכותה בפרשת הבקדייטינג (תארוך לאחור של אופציות), אולם החברה צפויה לפרסם דו"חות כספיים מתוקנים לכל המאוחר עד חודש פברואר, וייתכן שכבר בסוף השנה.