סאגת "שיטת השקשוקה": עצומה ברשת - "גם אני מיקי רוזנטל"

העצומה, עליה חתומים עיתונאים וידוענים כגון הזמרת מירי אלוני ודנה אולמרט, קוראת להשתתף בנטל ובסיכון של מיקי רוזנטל, שנתבע ב-3.5 מיליון שקל ע"י עידן עופר והחברה לישראל בגין הסרט "שיטת השקשוקה"

מיקי רוזנטל, יוצר הסרט "שיטת השקשוקה" שבגינו הוא נתבע על-ידי משפחת עופר והחברה לישראל שבבעלותה, ממשיך ליהנות מתמיכת הציבור: עצומה שהועלתה באינטרנט קוראת לתמוך ברוזנטל ולהשתתף איתו בנטל והסיכון כתוצאה מתביעת הדיבה שמוגשת נגדו, בסך של 3.5 מיליון שקל.

"גם אני מיקי רוזנטל", נקרא האתר, ובו הכותרת: "התארגנות ציבורית לתמיכה במיקי רוזנטל ואילן עבודי בעקבות תביעת הענק של האחים עופר". יוזמי ההתארגנות מסבירים את מטרתם: "תמיכה ציבורית ביוצרי הסרט, העלולים לשלם מחיר אישי כבד על עבודתם; הגנה על חופש הביטוי העיתונאי מפני שימוש באמצעים של איום, הפחדה והתשה משפטית מצד גורמים בעלי כח חסר פרופורציות המעוניינים למנוע פרסום מידע ולהרתיע עיתונאים מלבצע תחקירים דומים בעתיד".

יוזמי העצומה שואפים לצרף כמה שיותר אנשים לחברת ההפקות של רוזנטל - "משהו הפקות". בשלב הראשון הם מקווים להשיג תמיכה של 1,000 איש "לפחות", כאשר כל מצטרף יהפוך לשותף בחברת ההפקות ועל-ידי כך יחלוק בנטל ובסיכון ויעמוד לצידו של רוזנטל במאבקו.

למעלה מ-700 איש כבר חתמו על העצומה ובאתר עצמו נרשמו יותר מ-7,500 כניסות. בין התומכים בעצומה ניתן למצוא גם שמות מוכרים, כגון ח"כ שלי יחיימוביץ' (העבודה), הזמרת מירי אלוני, דנה אולמרט (בתו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט) וכן דמויות בולטות מתחום התקשורת כדוגמת העיתונאי רביב דרוקר ועורך מעריב לשעבר דורון גלעזר. (לחצו כאן לרשימת השמות המלאה)

כזכור, הסרט "שיטת השקשוקה" הוקרן בערוץ 1 ב-28 ביולי. מסקר שנערך יומיים לאחר הקרנה הסרט על-ידי חברת שילוב מילוורד בראון, שבדק את השפעת הסרט על ציבור הצופים בישראל, עולה כי 78% מהצופים מסכימים עם מסקנותיו של רוזנטל לגבי משפחת עופר. לפני כחודש הגישו החברה לישראל והיו"ר עידן עופר תביעת דיבה בסך 3.5 מיליון שקל נגד רוזנטל והבמאי אילן עבודי.