גם הונג קונג יוצאת מהמיתון: התמ"ג עלה ב-3.3%

עיקר השיפור בכלכלה של הונק קונג נובע משיפור בכלכלה הסינית ■ העלייה בתמ"ג עקפה את הצפי שעמד על כ-1.2% בלבד ברבעון השני

ברחבי העולם מצביעים נתוני המאקרו על האטה בקצב ההתכווצות של הכלכלות ברחבי העולם. הונג קונג, מדווחת על יציאה רשמית מהמיתון שפקד אותה. התחזקות של הכלכלה הסינית הובילה לעלייה בייצוא שהובילה לעלייה של 3.3% בתמ"ג ברבעון השני של 2009 לעומת הרבעון הראשון של השנה שבו נרשמה ירידה של 4.3% בתמ"ג. העלייה בתמ"ג ברבעון השני עקפה את צפי האנליסטים שחזו כי התמ"ג ברבעון השני ירשום עלייה של 1.2% בלבד.

מדד ההנג-סנג רשם ב-2009 זינוק של 84% מהשפל שרשם בחודש מארס. גורם נוסף שסייע להונג קונג לצאת מהמיתון הוא תוכנית התמריצים הסינית שהזרימה לשוק הלוואות בסך של 585 מיליארד דולר.

בתגובה לעלייה בתמ"ג ברבעון השני ממשלת הונק קונג עידכנה מעלה את התחזיות להתכווצות התמ"ג ב-2009 לטווח שבין 3.5% ל-4.5% בסיכום שנתי, לעומת תחזית לירידה של בין 5.5% ל-6.5% בסיכום שנתי.

בחישוב שנתי, התכווצה הכלכלה של הונק קונג לעומת הרבעון המקביל אשתקד ב-3.8%. ברבעון הראשון של 2009 נרשמה התכווצות שנתית של 7.8% בכלכלה של הונק קונג - הנתון הגרוע ביותר שרשמה המדינה מאז 1990.

ממשלת הונק קונג הורידה את תחזית האינפלציה שלה ל-0.5% בסיכום 2009 לעומת צפי קודם ל-1%.

השיפור בנתונים הכלכליים חובק את רוב מדינות אסיה שבו דרום קוריאה, אוסטרליה וסינגפור רשמו ברבעון השני יציאה מהמיתון. באירופה, צרפת וגרמניה רשמו אף הן יציאה מפתיעה מהמיתון כפי שדווח שלשום (13 באוגוסט). מאידך, הכלכלה של ספרד התכווצה בשיעור גבוה מהצפי על נתונים שפורסמו אתמול.