דוד אבנר: "צריך לחשוב אם נמשיך לעבוד יחד"

מנכ"ל פרטנר בראיון ל"גלובס" ביום שאחרי מכירת החברה לאילן בן דב: "שום דבר לא מובן מאליו לגבי המשך עבודתי בפרטנר"

"יש כאן בחירה הדדית שצריכה להיעשות מחדש. אילן בן דב אמר את מה שאמר בעיתונות לגבי רצונו לראות את ההנהלה ואותי ממשיכים בתפקידיהם, אך שום דבר לא מובן מאליו וזה אחד מהדברים שנצטרך לבחון יחד כשאילן ייכנס לחברה. הגענו לצומת דרכים וטבעי שנראה איך הדברים יתפתחו מכאן והלאה", כך אמר היום (ה') בראיון בלעדי ל"גלובס", מנכ"ל פרטנר, דוד אבנר.

"בעל השליטה החדש יצטרך לחשוב ואני אצטרך לחשוב ושני הצדדים יקבלו החלטה משותפת. אני אחשוב על ההצהרות של אילן בעיתונות, ואני לא אכנס למה היה בינינו, אבל שום דבר לא מובן מאליו לגבי המשך עבודתי בפרטנר", אמר אבנר.

זהות היו"ר תשפיע על ההחלטה

"זה דבר טבעי שכאשר מגיעים לצומת כזאת, שני הצדדים צריכים לחשוב אם הם רוצים להמשיך לעבוד יחד ואני מניח שאנחנו נשב ונלבן את הדברים האלה כבר בקרוב". לדבריו, גם לזהות היו"ר שימונה יש משמעות והוא לא יודע מי יבוא, וזה אחד הדברים הנוספים שהוא יצטרך לשקול.

לדבריו, תהליך המכירה של החברה היה תהליך אינטנסיבי וארוך שבו התחברו מספר גופים ישראלים, שניים באופן דומיננטי ואחרים פחות ומספר גופים מן העולם שהוסיפו הרבה עניין וידע. "למדנו הרבה מהתהליך הזה".

פרטנר איבדה מיקוד כתוצאה מתהליך המכירה והשינוי בבעלות?

אבנר: "חדשות לבקרים מחפשים בפרטנר אובדן מיקוד. פלאפון נכנסו עם רשת חדשה ולעומתם אנחנו גייסנו 41 אלף מנויים ולקחנו להם נתחי שוק. מה שקרה זה בדיוק ההיפך, הגברנו מיקוד. אנחנו מגייסים לקוחות לשירותי האינטרנט שלנו (ISP) ועדיין לא הכנסנו את כל כוח המכירה שלנו לתהליך.

"התוצאות שלנו הן מצוינות על רקע זה שיש פחות תיירות נכנסת (פחות הכנסות מדמי נדידה בסלולר - ג.פ), אבל בכל דבר שלחברה יש השפעה ישירה עליו אנחנו עושים מגוון עצום של פעולות. היום אנחנו פורצי דרך ואני לא מצליח להבין ולראות מה פה חוסר מיקוד. נכון שהתהליך דורש מאמץ יתר אבל בפרטנר יש הנהלה חזקה ואצלנו קורה ההיפך מחוסר מיקוד. אנחנו לא שוקטים על שמרנו, ממשיכים במגוון רחב של פעילויות ומי ששוקט על שמריו זה דווקא השוק".

איזו דרך עברה פרטנר בחודשים האחרונים?

"אחד הרעיונות היה דווקא להגביר את הלחץ בעבודה. זה מה שהצלחנו לעשות. האדרנלין מייצר אפילו תוצאות יותר טובות. אנחנו דאגנו שתהיה יותר עבודה וכך העובדים והמנהלים פחות ופחות עסקו ברכילויות ובשאלות מה יקרה ביום שאחרי. לכן, אנחנו הצלחנו לייצר תוצאות אפילו טובות יותר".

מה יקרה ביום שלמחרת הכניסה של בן דב?

"אני לא חושש שפרטנר תיעצר כי אני מאוד מאמין בחברה אבל זו צומת שבה דברים ייבחנו מחדש. אני מקווה שאפילו יקרו דברים טובים יותר לחברה. השינוי הוא מבורך ולמרות החששות ואי הוודאויות זה יכול להיות שאפילו יהיה טוב יותר. אני יודע שאילן בן דב אמר שהוא מאוד אוהב את האסטרטגיה של פרטנר, אבל באופן טבעי כאשר באים בעלים חדשים, הם יתרמו את התרומה שלהם מבחינת הניסיון והידע וההסתכלות שלהם וזה לאו דווקא שלילי".