ב-NFL כבר לא מחשיכים מסכים כמו פעם

בארה"ב לא משדרים משחקי NFL שלא נמכרים אליהם כל הכרטיסים ברדיוס של 120 ק"מ מהאצטדיון ■ התקנה שבשנות ה-70 מנעה שידור של יותר ממחצית מהמשחקים כמעט ולא רלוונטית כיום, בגלל העלייה בתפוסה

כל אוהד פוטבול בארה"ב מכיר את "חוק הבלאק-אאוט". על-פי תקנה זו, במידה וקבוצת NFL לא מצליחה למכור את כל הכרטיסים למשחק מסוים שלה, השידור של ההתמודדות ברדיוס של 120 ק"מ מהאצטדיון - מתבטל ("מוחשך"). מטרת החוק היא כמובן לעודד צופים להגיע למגרשים.

עם זאת, בדיקה של אתר CNBC מוכיחה שככל שעוברות השנים, ב-NFL נאלצים להשתמש בחוק פחות ופחות. בארבע העונות האחרונות הוחשכו מהסיבה הזאת רק 38 משחקים, כמות המשקפת 3.7% בלבד מכמות המשחקים הכוללת. כהשוואה, בארבע העונות שקדמו לארבע האחרונות הוחשכו כ-30 משחקים בעונה. נוסף על כך, במספר עונות בשנות ה-80 וה-90 הוחשכו לא פחות מ-80 משחקים בעונה אחת.

בסך הכל, הוחשכו בשנות ה-2000 רק 8.5% מהמשחקים. בשנות ה-90 הוחשכו 31.1%, ב-80 כמות של 40%, ואילו בשנות ה-70 יותר ממחצית מהמשחקים הוחשכו (50.5%). מה כל זה אומר? שב-NFL יכולים להיות מרוצים מקצב מכירת הכרטיסים בליגה שלהם, שרק עולה ועולה בעשורים האחרונים.