אלרון מוכרת את אחזקתה בנטוויז'ן תמורת 228.7 מיליון שקל

הרוכשות: דסק"ש וכלל תעשיות ■ שווי מניות נטוויז'ן לצורך העסקה עומדות על 49.6 למניה, פרמיה של כ-30% לעומת מחיר המניה בבורסה ■ כתוצאה מהמכירה תוכל אלרון, להחזיר את חובותיה לבנקים ולדסק"ש

חודש לאחר שהודיעה על שינוי מבנה האחזקות בקבוצה, מתניעה אי.די.בי את מכירת אחזקות נטוויז'ן שבידי אלרון , לכלל תעשיות ודיסקונט השקעות תמורת 228.7 מיליון שקל.

לפי הערכת שווי שנעשתה לצורך קביעת שווי מניות נטוויז'ן לעיסקה, הוערכה האחזקה של אלרון במניות נטוויז'ן (15.24%) בסוף חודש יוני בטווח שבין 221 מיליון שקל או 244.3 מיליון שקל, ובמונחי מנייה מדובר בטווח של 47.9-53.0 שקל למניה.

המחיר שנקבע לעסקה הוא 49.6 שקל למניה, פרמייה של 30.4% על מחיר מניית נטוויז'ן בפתיחת המסחר, המהווה ממוצע הטווח בהערכת השווי שהתקבלה, בניכוי דיבידנד עליו הכריזה נטוויז'ן לאחרונה. לאחר המהלך, תחזיק דסק"ש ב-39.7% מהון המניות של נטויז'ן וכלל תעשיות תחזיק כ-31.1%. אישור העסקה כפוף לקבלת מספר אישורים, בהם אישור של כלל בעלי המניות של החברה.

כתוצאה מהמהלך צפויה אלרון לרשום רווח הון קטן, אולם חשובה יותר העובדה שהכסף שיתקבל יאפשר לה להחזיר את חובותיה לבנקים ולדסק"ש, הנאמדים בכ-50 מיליון דולר. לאחר מכירת נטוויז'ן, תישאר אלרון עם שני סוגים של אחזקות - הראשונה היא אחזקה בחברות הציבוריות גיוון אימג'ינג וסטרלינג, והשנייה היא אחזקה בכ-25 חברות פרטיות, אשר חלקן הן בחזקת סטארט אפ וחלקן הן חברות בוגרות עם הכנסות.

נזכיר כי בנוסף להעברת האחזקות בחברת נטויז'ן, מקדמת קבוצת אי.די.בי גם מהלך של מכירת האחזקות של דסק"ש בחברת האחזקות נייר חדרה לידי כלל תעשיות. כיום נמצאת נייר חדרה בשליטת שתי החברות (38% בידי כלל תעשיות ו-21.4% בידי דסק"ש), ובאי.די.בי רוצים להעביר את האחזקה של דסק"ש בחברה לזרוע התעשייה של הקבוצה, כלל תעשיות. בדומה להעברת המניות באלרון, מחיר מניות נייר חדרה לצורך העסקה ייקבע על-ידי הערכת שווי עצמאית.