נעילה שלילית באירופה: צרפת איבדה 2.2%, מוסקבה צנחה ב-5.1%

ההכנסות של אנגל מזרח אירופה גדלו ב-55% ל-12.67 מיליון ליש"ט - המניה עלתה ב-11.1% ■ מדינות גוש האירו הציגו עודף מסחרי של 4.6 מיליארד אירו ביוני לעומת נתון מאוזן בתקופה המקבילה

שוקי אירופה ננעלו בירידות שערים, בהמשך לנפילות הבוקר באסיה, ולמגמה השלילית שנרשמת במסחר בוול סטריט. הירידות היום היו בהובלת מניות האנרגיה והבנקים, כשבזווית הישראלית, אנגל מזרח אירופה ריכזה עניין לאחר שפרסמה את דו"חות המחצית הראשונה של 2009.

המדדים המובילים באירופה רשמו בסיום ירידות של 1.5%-2.2% בהובלת הבורסה בצרפת. גם הבורסה ברוסיה בלטה לשלילה ורשמה צניחה של 5.1% במדד המוביל RTS.

ראש הועדה המכהנת של הבנק המרכזי של אירופה (ECB), אקסל וובר, אמר כי הכלכלה הגרמנית אומנם הגיע לתחתית, אך באותה נשימה אמר גם שיתכן שהמשבר הפיננסי עדיין לא הסתיים.

"אני מזהיר מפני הכרזות מוקדמות מדי המדברות על כך שהמשבר הפיננסי הסתיים", אמר וובר לעיתון Suddeutsche Zeitung בראיון שפורסם היום.

בבריטניה, המחיר הממוצע של בית נפל ב-5,102 ליש"ט (8,466 דולר), או 2.2% ל-222,762 ליש"ט באוגוסט. מדובר בירידה של 3.1% בהשוואה לאוגוסט 2008. כך לפי סוכנות הנדל"ן Rightmove.

מדד פוטסי 100 ירד ב-1.5% ל-4,645 נק' ■ מדד דאקס איבד 2% ל-5,201 נק' ■ מדד קאק 40 נחלש ב-2.2% ל-3,419 נק' ■ מדד SMI השיל 1.7% ל-5,883 נק'.

בזירת המאקרו

היום בשעה 12:00, שעון ישראל, התפרסם המאזן המסחרי של 16 המדינות של גוש האירו. נתוני המאזן הצביעו על . בחודש מאי, גוש האירו הציג עודף מסחרי של 2.1 מיליארד אירו, לעומת גרעון מסחרי של 3.8 מיליארד בחודש המקביל אשתקד.

מניות בכותרות

פיאט ריכזה היום עניין לאחר שיצרנית המכוניות האמריקנית קרייזלר, שפיאט רכשה 20% מהשליטה בה, הודיעה היום כי תיייצר את מכונית המיני - פיאט 500 במפעלים שלה במקסיקו. עוד הודיעה קרייזלר כי היא שוקלת להחדיר לשוק האמריקני דגמים אחרים של פיאט.

חברת הביגוד H&M דיווחה על ירידה חדה מהצפוי בהיקף המכירות, בקרב סניפים מבוססים, של 3% בשנה האחרונה. אנליסטים בסקר של "תומסון רויטרס" חזו ירידה של 1% בלבד. היקף המכירות הכולל עלה ב-7% - פחות מהתחזיות לגידול של 9%.

הבנק השוודי Swedbank דיווח על הנפקת זכויות בהיקף של 15 מיליארד כתר שוודי (2.1 מיליארד דולר) במטרה להגדיל את המאזן שנפגע קשות במהלך המשבר הפיננסי.

בנק UBS השוויצרי הגיע להסדר עם הרשויות הפדרליות בארה"ב לחשיפת הפרטים של 5,000 לקוחות אמריקנים החשודים בהעלמות מס. כך פרסם אתמול (א') עיתון Sonntag.

הקרן הקטארית - קטאר הולדינגס הכריזה כי היא תרכוש 17% מיצרנית הרכב הגדולה באירופה, פולקסווגן , שהכריזה בסוף השבוע על רכישה ומיזוג עם יצרנית מכוניות הספורט, פורשה . קטאר הולדינגס תרכוש את מניות פולקסווגן מהבעלים של פורשה, משפחות פורשה ופיש, ב-17 מיליארד דולר.

הבנקים סוסייטה ג'נרל וברקליס קיבלו אישור לפתוח סניפים של בנקאות השקעות בערב הסעודית. כך מדווח עיתון "הפייננשל טיימס".

מניות הכרייה והאנרגיה, BHP ביליטון וריו טינטו איבדו גובה, על רקע ירידת מחיר הנפט. מחיר החוזים העתידיים על הנפט למסירה בספטמבר מאבד 1.5% ל-66.52 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

ישראליות באירופה

אנגל מזרח אירופה , השייכת לקבוצת אזורים שבשליטת שעיה בוימלגרין והנסחרת בבורסת AIM של לונדון פרסמה את דו"חות המחצית הראשונה של 2009. מהדו"חות עולה כי הכנסות החברה גדלו ב-55% ל-12.67 מיליון ליש"ט. ההפסד לאחר מס הסתכם ב-8.422 מיליון ליש"ט לעומת רווח של 218 אלף ליש"ט בתקופה המקבילה אשתקד. השווי הנכסי הנקי (NAV) ירד ב-46% ל-28 פני למניה. החברה הפסידה 2.653 מיליון ליש"ט כתוצאה משיערוך של נדל"ן להשקעה.

לכאורה, המיזוג המתוכנן בין החברה הפרטית סינטק מדיה למתחרתה הציבורית פילת מדיה , היה אמור לעבור באופן חלק. שתי החברות, שפועלות באותו תחום - פיתוח מערכות תוכנה לניהול תהליכי עבודה ברשתות טלוויזיה - יכלו ליצור חברה ישראלית שתוביל את הענף, אך משהו השתבש בדרך.