מנכ"ל הרשות השנייה: ערוץ 10 לא יקבל הארכות נוספות

בתגובה לכוונת ישראל 10 לפנות לערכאות משפטיות כדי לבטל את החלטת הרשות השנייה בעניין ההסדר עם ערוץ 10, אומר מנשה סמירה: "העלייה לאוויר היא ב-28 בינואר 2010 - והמכרז היה צריך לצאת לפני שבועיים"

נכון לעכשיו, ניסיונותיה של ישראל 10, זכיינית ערוץ 10, להביא את נושא הסדר הארכת זיכיונה לערוץ לקיצו - לא יסתייעו.

כפי שפורסם ב"גלובס", הרשות השנייה דחתה בשבת האחרונה את הצעת ההסדר של הערוץ, הצעה הפוטרת את הערוץ מחלק ממחוייבויותיו וחובותיו הכספיים (למעלה מ-100 מיליון שקל).

חרף דחיית ההצעה - כשבוע לפני הישיבה המכרעת של מועצת הראשות השנייה בעניין הבהירה ישראל 10 כי תפנה לערכאות על מנת לעכב את ההחלטה. בענף הטלוויזיה גורסים כי מדובר בניסיון להדוף כמה מהחלטותיה של הרשות השנייה בעניין גובה החובות שהערוץ נדרש להחזיר, ובמקביל - להמשיך לשאת ולתת על הקלות נוספות הנחוצות לישראל 10.

הזכיין החדש יעלה לאוויר בינואר

ברשות השנייה לא אהבו, בלשון המעטה, את הצעד של ישראל 10. בשיחה עם "גלובס" אומר מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, כי פנייה לבית המשפט לא תועיל, וכי לא יינתנו לזכיינית עוד הארכות.

לדברי סמירה, "צריכה להיות סיבה טובה מאוד כדי שהישיבה תידחה. אנחנו גם ככה באיחור, אנחנו בפיגור של חצי שנה. העלייה לאוויר היא ב-28 בינואר 2010. והמכרז היה צריך לצאת לפני שבועיים".

כזכור, ביום שלישי האחרון הגישה ישראל 10 לרשות השנייה הצעה להסדר הארכת זיכיונה. ביום חמישי האחרון ניתנה חוות-דעתו של היועץ המשפטי של הרשות, הפוסלת את ההצעה. לאחר בחינת הדברים, התקבלה ההחלטה של מנכ"ל הרשות מנשה סמירה: "במהלך השבועות האחרונות נעשו מאמצים רבים על-ידי משרדי התקשורת והאוצר והרשות השנייה בניסיון למצוא פיתרון ראוי ותקין אשר יאפשר הארכת זיכיון לישראל 10 בהתאם לחוק הרשות השנייה. עיקרו של הפיתרון הוא הפקדת כספי החוב שצברה ישראל 10 בידי הרשות השנייה, באופן שיבטיח כי תחזיר חובותיה במלואם בתקופת הארכת הזיכיון".

בערוץ 10 סירבו להגיב לידיעה.