להקת רדיוהד טילטלה את תעשיית המוזיקה לפני שנתיים כשבחרה למכור את אלבומה "In Rainbows" בשיטה מיוחדת: "שלם כפי יכולתך". איך זה עבד? מי שרצה להוריד את האלבום המלא שילם מחיר מלא, מי שרצה רק מחצית מהשירים זכה להנחה של 50%, וכן הלאה.
המודל העסקי הזה הצליח בעולם המוזיקה, וכעת, כך מדווח "הגרדיאן", הוא הגיע גם לכדורגל: FC יונייטד, קבוצת האוהדים של מנצ'סטר יונייטד שמשחקת בליגה השישית בחשיבותה באנגליה, גייסה כבר 125 אלף ליש"ט בשיטה הזו שבאמצעותה היא מוכרת מנויים לעונה הקרובה. מי שמשלם יותר - יקבל כניסה לכמות גדולה יותר של משחקים. יותר מ-1,000 מנויים כבר נמכרו לעונה הקרובה, ובכך חצתה יונייטד את השיא שלה בתחום זה שנרשם בעונה החולפת.
אגב, גם יוצרי משחק המחשב Championship Manager ישווקו את יצירתם בשיטה דומה: מהיום ועד ה-11 בספטמבר יימכר המשחק במחיר התחלתי של פני אחד בלבד (ו-2.50 ליש"ט דמי ניהול). ההבדל העיקרי כאן לעומת המקרה של FC יונייטד ולהקת רדיוהד הוא שעבור התשלום הזעום הזה, יוכל כל אדם לרכוש את המשחק המלא.
לתשומת לבכם: מערכת גלובס חותרת לשיח מגוון, ענייני ומכבד בהתאם ל
קוד האתי
המופיע
בדו"ח האמון
לפיו אנו פועלים. ביטויי אלימות, גזענות, הסתה או כל שיח בלתי הולם אחר מסוננים בצורה
אוטומטית ולא יפורסמו באתר.