יפן מעניינת, סין מסוכנת

אסיה עדיין מעניינת ■ וגם; מספר נקודות למעקב בטווח הקצר אחר ה-S&P500

טור יום ג' מיועד בדרך כלל לסיקור הנעשה בעולם שמחוץ לארה"ב וישראל אבל אי אפשר שלא להתחיל היום עם וול סטריט.

לאחר עלייה ודשדוש נראה שהחל התיקון יחד עם עלייה בתנודתיות. המהלך של ה-S&P 500 מתחת ל-995 והמהלך מתחת ל-989 מהווים שני ניצחונות של המוכרים במערכה. בהגדירנו את הירידה כתיקון משתמע שאנחנו עדיין סבורים שהמגמה ארוכת הטווח היא מגמת עלייה.

התמיכה הבאה ל-S&P500 היא ב-935-950 פחות או יותר. ירידה עד לאזור הזה תיחשב תיקון קל ועלייה ממנו תאשר שוב כניסה למגמת עלייה ארוכת טווח. מהלך מתחת לאזור זה יציב סימן שאלה לגבי מגמת העלייה עד רמת ה-875 לערך.

לצורך המעקב לטווח הקצר צריך לשים לב לנקודות הבאות:

1. התנגדות ב-982 וכל ירידה יאשרו את המשך התיקון.

2. מהלך מעל 985 יחשב סימן חיובי לטווח הקצר וילמד על הפוגה בתיקון עם אפשרות לסדר את תיק המניות.

3. אזור ה-995 - 1020 מהווה אזור התנגדות משמעותי. נכון למצב העדכני, מהלך מעליו יסמן חזרה למגמת עלייה. התנגדות ב-995 תלמד כי המוכרים שולטים כרגע בזירה וכי התיקון כלפי מטה צפוי להימשך.

4. הגדרת המגמה היא תיקון-ירידה לטווח הקצר ועלייה לטווח הארוך.

מעקב רכש אחרי יפן

לאט לאט מתבהרת תמונה חיובית ומעניינת לגבי השקעה ביפן. ה-ETF להשקעה ביפן, EWJ , ירדה אתמול והגרף שלה נראה פחות או יותר כמו ה-S&P500, כך שהתמיכה המשמעותית שוכנת באזור ה-9.5 דולר. יחד עם זאת, תמיכה מעל 9.8 דולר ומהלך מעל 10 דולר יחשבו סימן שורי עצמאי. נראה שכדאי לעקוב אחרי EWJ ולמצוא נקודת כניסה טובה.

FXI היא ה-ETF הסחירה המקנה חשיפה לסין. ירדה אתמול ב-4.65% . במקרה זה התיקון עשוי להיות משמעותי יותר ולכן אין למהר ולהסיק מסקנות לגבי רכש טרם קבלת הוכחה מוצקה. בשלב ראשון תיבחן התנגדות בין 40 ל-41 דולר. התנגדות ב-40 דולר תאשר המשך ירידה. מהלך מעל 41 דולר יחשב סימן חיובי. התמיכה הקרובה שוכנת ב-35.8 כאשר אפשרית גם ירידה עד 31 דולר.

זיו סגל-A level 2 Chartered Market Technician . אין לראות בטור המלצה לרכישה/מכירה של ניירות ערך ו/או תחליף לייעוץ המתחשב בנתונים ובצרכים של כל אדם.