סלקום עשויה לרכוש את רשת דינמיקה סלולר מאילן בן-דב

בן-דב התחייב למכור את הרשת אם ירכוש את השליטה בפרטנר ■ דינמיקה מהווה צינור שיווק של סלקום ושל סאני, יבואנית הטלפונים הסלולריים של סמסונג, שגם היא נמצאת בבעלותו של בן-דב

חברת סלקום היא זו שככל הנראה תרכוש בסופו של דבר את רשת דינמיקה שבבעלות אילן בן-דב. סלקום מנהלת מגעים בעניין זה עם נציגיו של בן-דב, וזאת על רקע רכישתו את השליטה בחברת פרטנר . בן-דב התחייב למכור את דינמיקה אם ישלים את העסקה לרכישת פרטנר, זאת בשל העובדה כי דינמיקה היא משווקת בלעדית של סלקום.

הכנסות ב-2008 - 139 מיליון שקל

רשת דינמיקה פרוסה ב-43 נקודות מכירה ברחבי הארץ ומהווה צינור שיווק של סלקום ושל סאני, יבואנית הטלפונים הסלולריים של סמסונג, שגם היא נמצאת בבעלותו של בן-דב.

דינמיקה משווקת את מוצרי סלקום כבר שנים רבות, והזהות שלה איתה מובהקת. בתנאים אלה לסלקום יש עדיפות ברורה לרכוש את דינמיקה, שלא יכולה להימכר לגורם כלשהו ללא הסכמה של סלקום.

זו כנראה הסיבה העיקרית למגעים בין הצדדים, שיימשכו בשבועות הקרובים. בצעד זה סלקום גם לוקחת בחשבון את העובדה כי פרטנר מרחיבה את נקודות המגע שלה עם קהל הלקוחות במסגרת החלטתה להקים רשת מכירות כלל-ארצית שתשווק את כל מוצריה, כולל שירותי הטלפוניה והאינטרנט.

על-פי דו"חות חברת סקיילקס של בן-דב, המחזיקה כעת בדינמיקה, החברה נרכשה מחברת סאני, גם היא בבעלות בן-דב, ב-71.7 מיליון שקל. על-פי אומדן החברה, הכנסותיה ב-2008 עמדו על 139 מיליון שקל, והיא רשמה שיעור צמיחה של 3% במספר הטלפונים שנמכרו ברשת דינמיקה.

במסגרת ההסכם עם סלקום, דינמיקה מוכרת, משדרגת ונותנת שירותי אחזקה לטלפונים סלולריים ללקוחות הקצה ברשת סלקום, וכן נותנת שירות ואחריות טכנית למרבית דגמי הטלפונים הסלולריים המשווקים על-ידה.

דינמיקה מפעילה כאמור 43 נקודות מכירה, כשמרבית החנויות והדוכנים ממוקמים בקניונים מרכזיים הפרוסים ברחבי ישראל. את החנויות והדוכנים שוכרת הרשת לתקופות של מספר שנים, כאשר לגבי חלק מהחנויות מוקנית לקבוצה אופציה להארכת תקופת השכירות.

שטחן של מרבית החנויות נע בין 40 ל-60 מ"ר לחנות אחת, ושטח הדוכנים נע בין 5 ל-15 מ"ר לדוכן. ברבעון האחרון של 2008 שילמה הקבוצה דמי שכירות בגין החנויות והדוכנים בגובה של כ-1.8 מיליון שקל.