איל גבאי: "האוצר הכיר בחשיבות נושא בטחון האזרחים"

בדיון מיוחד של ועדת הפנים בכנסת עקב ריבוי מקרי האלימות אמר מנכ"ל משרד רה"מ: "יש תוספות שכר של השוטרים בשטח, ויתווספו 1,500 שוטרים" ■ "יש לעשות כל מה שאפשר כדי שאדם לא יירצח ברחובה של עיר"

"כסדום היינו ולעמורה דמינו" - כך אמר הבוקר (ד') שר המשפטים, יעקב נאמן, בדיון מיוחד של ועדת הפנים של הכנסת עקב ריבוי מקרי האלימות.

לישיבה הגיע גם השר לבטחון פנים, יצחק אהרונביץ', שדרש הגדלת תקציבים למשרדו. "המשטרה היא מרכיב חשוב ולא נברח מאחריות. אחריות המשטרה היא לתת תחושת ביטחון לאזרחיה, אבל זה לא מתחיל ונגמר במשטרה. הבעיות הרבה יותר מורכבות, זה מתחיל מהבית, עובר לבתי הספר, לשליטת המסגרת ההורית על הילדים. אנחנו פוגשים אותם ברחובות, מוצאים אותם במועדונים...ואז שומעים על דקירה בגלל סיגריה. יש פה מערכות תומכות, אנחנו לא לבד".

כמו כן הגיע מפכ"ל המשטרה דודי כהן, לוועידה ואמר: "אני שותף להלכי הרוח בציבור ושותף לתחושות הימים האחרונים. אין לנו חברה אלימה, יש אלימות בחברה הישראלית. לשים את המשטרה בסדר עדיפות שונה. אני לא אומר לפני מה. כשמדברים על החוסן הלאומי של ישראל, מרבים לדבר על החוסן הביטחוני. זה חייב להשתנות".

בסיום דבריו עימות עם חבר הכנסת יוחנן פלסנר ואמר לו: "אתה מביע חוסר בקיאות, חוסר ידע וחוסר מקצועיות".

יו"ר הכנסת, רובי ריבלין, אמר: "השמועות המתרוצצות בדבר דרישות דמי חסות - חשבתי שהן הגזמה. אני הולך ושומע יותר ויותר ומקבל מכתבים המבקשים לבוא ולהתריע על כך שהחיים בארץ הופכים להיות יותר ויותר קשים".

מנכ"ל משרד ראש הממשלה, איל גבאי, אמר בישיבה: "ברור שלא זקני העיר הם שרצחו. אני חושב שאחריות כל אחד ואחד מאיתנו - נבחרים, ממונים, אנשי משטרה וכדומה - לעשות כל מה שאפשר כדי שאדם לא יירצח ברחובה של עיר. זה לא תפקיד המשטרה בלבד או הפרקליטות בלבד. יש הרבה מאוד מערכות".

"האוצר הכיר בחשיבות הנושא - יש תוספות שכר של השוטרים בשטח, ויתווספו 1,500 שוטרים. ביום ראשון הקרוב יתקיים דיון בממשלה, ובכוונת הממשלה לקדם את הדברים".

יו"ר הוועדה, חבר הכנסת דוד אזולאי, אמר כי "הדברים זועקים לשמיים".