מנכ"ל שופרסל יקבל כתבי אופציות בשווי 10.7 מיליון שקל

רשת השיווק תחלק כתבי אופציות בשווי כולל של 25.6 מיליון שקל לפי נוסחת בלאק אנד שולץ לאפי רוזנהויז, 6 סמנכ"לים ועובדת נוספת ששמה לא נחשף ■ תאפשר לבכירים לקבל מימון למימוש כתבי האופציות למניות

רשת השיווק שופרסל - הנמנית עם קבוצת IDB שבשליטת נוחי דנקנר, משפחות מנור ולבנת - מחלקת כתבי אופציות לבכיריה.

החברה תחלק אופציות ל-8 בכירים: המנכ"ל אפי רוזנהויז, 6 סמנכ"לים ועובדת בכירה נוספת, ששמה לא דווח לבורסה בתל-אביב.

שווי כתבי האופציות מוערך בממוצע בכ-25.6 מיליון שקל על-פי נוסחת בלאק אנד שולץ, לפי 5.95 שקל למניה.

מדובר ב-4.3 מיליון אופציות, ו-1.8 מיליון מתוכן יוקנו למנכ"ל רוזנהויז - קרי, 41.9% המגלמים שווי של 10.72 מיליון שקל. כלל כתבי האופציות ינתנו למימוש ביחס של 1:1 למניה, ויהוו 1.96% מהון המניות של שופרסל או 1.94%, בהנחת דילול מלא של כל כתבי האופציות שבנמצא.

כתבי האופציות יינתנו בחינם, אך תמורת המרתן למניות יצטרכו הבכירים להוסיף תוספת מימוש של 13.78 שקל לכתב אופציה, ללא הצמדה. זהו מחיר הנמוך ב-16.8% משער הפתיחה של מניית שופרסל הבוקר במסחר בבורסה, והוא נגזר מ-90% מהשער הממוצע של המניה ב-30 ימי המסחר שקדמה להחלטת הדירקטוריון אתמול (ג'). תוספת מימוש זו מקנה לכתבי האופציות שווי נאיבי של 11.98 מיליון שקל, 5.02 מיליון שקל לרוזנהויז.

תקופת ההבשלה של כתבי האופציות מחלקת אותן ל-3 תקופות, בה כעבור שנה, שנתיים ו-3 שנים מהיום יוכלו הבכירים לממש שליש מכתבי האופציות בכל פעם. בשתי התקופות הראשונות תקופת המימוש תעמוד על 3 שנים לאחר הבשלת כתבי האופציות, ובתקופה האחרונה על שנתיים. שופרסל, כך עולה מהדיווח שלה לבורסה, תאפשר לבכירים לקבל מימון למימוש כתבי האופציות.

6 הבכירים להם יוקנו כתבי האופציות הם סמנכ"ל הכספים שלמה זהר, והסמנכ"לים איציק אברכהן, אלי גידור, תמי שפירא, אמיר דואניס וערן מאירי. השניים האחרונים יקבלו 300 אלף כתבי אופציה כל אחד, לעומת 400 אלף כל השאר.

נזכיר כי עלות שכרו של המנכ"ל רוזנהויז הסתכמה ב-2008 ב-4.95 מיליון שקל, מה שהקנה לו את המקום ה-79 ברשימת צמרת המנהלים מקבלי השכר הגבוה של "גלובס". 329 אלף שקל מתוך עלות השכר היוו רכיב כתבי האופציות.

מתחילת השנה עלתה מניית שופרסל ב-35.5%, בעוד מדד ת"א-100 עימו היא נמנית התחזק ב-53.4%. את הרבעון השני סיימה שופרסל עם קיפאון במכירות, שהסתכמו ב-2.77 מיליארד שקל. הרווח התפעולי של החברה הסתכם ברבעון השני ב-133 מיליון שקל (4.8% מההכנסות), ירידה של 16% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. בשורה התחתונה סיימה החברה את הרבעון עם רווח נקי של 96 מיליון שקל, ירידה של 5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

נזכיר כי ביוני האחרון הודיעה רשות ההגבלים העסקיים על כוונתה להעמיד לדין את רשת שופרסל, את רוזנהויז ואת סמנכ"ל הסחר והשיווק אלי גידור, בפרשת הורדת המוצרים מהמדפים, זאת בכפוף לשימוע.

שופרסל