פייר מכרה 14 דירות בתל-אביב: עלות פנטהאוז 100-125 מיליון שקל

כל הדירות נמכרו לתושבי חוץ ■ המחירים ירדו ב-10% ■ תוך חודש וחצי נמכרו 14 דירות בפרויקט שברחוב הירקון 96 בתל-אביב בהיקף כולל של כ-60 מיליון שקל

הזרים חוזרים לשוק נדל"ן היוקרה הישראלי. קרן פייר בניהולם של שלמה גרופמן וזלמן שובל הודיעה הבוקר כי תוך חודש וחצי נמכרו 14 דירות בפרויקט שברחוב הירקון 96 בתל אביב בהיקף כולל של כ-60 מיליון שקל, למעלה מ-4 מיליון שקל לדירה.

כל הדירות נמכרו לתושבי חוץ במחיר ממוצע של 50 אלף שקל למ"ר (כ-13 אלף דולר למ"ר). הרוכשים הם בעיקר אירופאים, אך גם מדרום אפריקה וארה"ב. הדירה היקרה ביותר שנמכרה עד כה היא משתרעת על שטח של 175 מ"ר בתוספת 80 מ"ר מרפסת בקומה הרביעית בראש אחד משני בנייני הבאוהאוס לשימור. הדירה נמכרה תמורת 13 מיליון שקל למשפחה אוסטרית.

במסיבת עיתונאים שנערכה הבוקר מסר שלמה גרופמן יו"ר קרן פייר כי הקרן המתכננת להגיש בקרוב בקשה להיתר להגדיל את מספר הדירות בפרויקט מ-24 דירות כיום ל-45 דירות (באותו שטח בנייה), מה שישנה את תמהיל הדירות, תוך מעבר לדירות קטנות יותר. היקף המכירות הכולל שחזה גרופמן ל-45 הדירות בפרויקט עומד על 320-340 מיליון שקל.

פרויקט הירקון 96, הנחשב לפרויקט הדגל של החברה, מחולק לשני אגפים - הבאוהאוס - בניין לשימור ושחזור שבו יוצעו למכירה 13 דירות, ובנין מגורים מודרני מצופה אלומיניום ועץ שייבנה בעורפו של בניין הבאוהאוס. המגדל יהיה בן 9 קומות. בבניין מוצעות למכירה דירות החל מ-4 מיליון שקל ועד 20 מיליון שקל.

בבניין יהיה חניון תת-קרקעי בן שלוש קומות, ולובי שכולל עמדת קבלה וטרקלין עסקים. ניהול הבניין יהיה באמצעות מלון דן הסמוך. הפרויקט מתוכנן על ידי משרד האדריכלים גידי בר אורין ואדריכל השימור הוא אמנון בר אור.

המחירים בפרויקט נמוכים ב-10%-15% ממחירי השיא של סוף 2007. "גם אנחנו חטאנו אז בחטא היוהרה וביקשנו כמו אחרים מחירים המשקפים את הדעה כי ניתן למכור בתל אביב במחירים כמו של מנהטן. מאז התברר שגם במנהטן כנראה אי אפשר למכור במחירים הללו".

בנוסף, גרופמן הכריז כי הפנטהאוז היקר בפרויקט יוצא למכירה תמורת 100-125 מיליון שקל, כאשר הוא כולל 800 מ"ר בנוי וכן 200 מ"ר מרפסות, כולל בריכה וספא. מחיר זה משקף עלות של כ-33 אלף דולר למ"ר. לדברי גרופמן כבר היו 3 מתעניינים בפנטהאוז אך "לא במחיר הנכון".

בנוסף, קרן פייר רכשה את זכויות שותפתה בפרויקט בסכום של 48 מיליון שקל. הפרויקט היה עד כה בבעלות שווה של קרן פייר וחברת הביצוע האחים שגראווי. בכך עובר פרויקט הירקון 96, הנחשב לפרויקט הדגל של החברה, לבעלותה המלאה של קרן פייר.