מתכנן סיבוב? תשובה ירכוש מניות נובל אנרג'י ב-218 מיליון ד'

הקבוצה נטלה הלוואה של 120 מיליון דולר מסיטיבנק בריבית של 4.4% ■ רואה בהשקעה זו השקעה פיננסית לטווח לא ארוך ואינה בוחנת השקעות בחברות אחרות

יצחק תשובה, בעל השליטה בקבוצת דלק , כנראה אהב מאוד את שיתוף הפעולה עם חברת נובל אנרג'י , השותפה הגדולה של דלק וישראמקו בקידוחי מאגרי הגז הטבעי "תמר" ו"דלית". דלק הודיעה היום כי בכוונתה להשקיע עד 218 מיליון דולר בנובל אנרג'י, באמצעות רכישת מניות בבורסת NYSE בניו-יורק.

"הרכישות מיועדות להתבצע מעת לעת, על-פי החלטות החברה, בעסקאות במהלך המסחר בבורסה", מבהירה דלק, ומדגישה כי הרכישות יבוצעו "בהתאם לתנאים, לנסיבות ולצרכים כפי שיהיו מעת לעת, בשים לב למצב השווקים והערכות החברה".

מניית נובל אנרג'י נסחרת כיום במחיר של 59.08 דולר, המשקף לה שווי שוק של 10.24 מיליארד דולר. בהתחשב במחיר המניה הנוכחי ובסכום ההשקעה המתוכנן של דלק, הקבוצה יכולה לרכוש כיום כ-2% מנובל אנרג'י. לצורך ההשקעה, דלק נטלה הלוואה בהיקף 120 מיליון דולר מסיטיבנק, לטווח של פחות מ-3 שנים. לפי ההערכות, ריבית ההלוואה הינה הריבית הנהוגה כיום בשוק, כ-3% מעל ריבית הליבור (כלומר כ-4.4% בסך הכל).

דלק כבר רכשה מניות נובל אנרג'י בהיקף של 22 מיליון דולר ממימון עצמי, כך שטרם נעשה שימוש בהלוואה שנטלה. נציין כי נובל אנרג'י עוסקת באיתור ושיווק מאגרי נפט וגז טבעי ברחבי העולם, לא רק בישראל, כך שהמהלך של דלק מהווה הבעת אמון בעתיד התעשייה. עם זאת, יש לציין כי דלק רואה בהשקעה זו כהשקעה פיננסית ולא כהשקעה אסטרטגית ארוכת-טווח, וכמו כן הקבוצה לא בוחנת בשלב זה השקעות בחברות אחרות.

"נובל היא שותפה שלנו הרבה שנים בפרויקטים של גז בישראל", אומר ל"גלובס" אסי ברטפלד, מנכ"ל קבוצת דלק. "אנו מאמינים ביכולות ובניהול שלהם בפרויקטים שונים ברחבי העולם. הם פועלים במקומות רבים בהצלחה גדולה".

נכון לסוף יוני, סך הנכסים של נובל אנרג'י עומד על 11.8 מיליארד דולר ויש לה חובות בהיקף 5.7 מיליארד דולר. במחצית הראשונה של השנה הפסידה החברה 245 מיליון דולר, לעומת רווח של 1.35 מיליארד דולר ב-2008.