לאומי ירחיב פעילותו בשווייץ: רוצה "לגדול בעתיד ע"י רכישה"

בכוונת הבנק לרכוש גוף המנהל נכסים בהיקף של 2-3 מיליארד פרנקים שוויצרים (ולמזגו לתוך הבנק ■ רכישה של גוף בסדר הגודל המדובר תגדיל את פעילות הבנק ב-30%-50%

בנק לאומי שוקל הרחבת פעילותו בשווייץ. בכוונת השלוחה השוויצית של לאומי, בנק לאומי שווייץ, לרכוש גוף המנהל נכסים בהיקף של 2-3 מיליארד פרנקים שוויצרים (7.5-11.5 מיליארד שקל) ולמזגו לתוך הבנק. רכישה של גוף בסדר הגודל המדובר תגדיל את פעילות הבנק ב-30%-50%. יו"ר לאומי שווייץ היא גליה מאור, המנכ"ל הראשית של בנק לאומי. מנכ"ל לאומי שווייץ הוא אמנון זיידנברג. הרכישה תתבצע בתיאום עם הבנק האם ובכפוף לאישורו.

"אני לא מוציא מכלל אפשרות בעתיד לגדול על ידי רכישה. ניתן לרכוש בנק קטן או גוף השקעות המנהל נכסי לקוחות. הגודל הרצוי לנו הוא גוף המנהל 2-3 מיליארד פר"ש", אומר זיידנברג ל"גלובס". "כעת אנחנו בתהליך מתגלגל לחיפוש בנק כשעיתוי הרכישה ייגזר מההזדמנויות שאנחנו נזהה בשטח".

"הפלטפורמה כבר קיימת"

לאומי שווייץ מנהל כיום 5.8 מיליארד פר"ש בשני סניפים: ציריך וז'נווה ולו גם נציגויות בישראל ובהונגריה. רמת ההכנסות של הבנק היא בשיעור של 1%-1.2% מהנכסים. את שנת 2008 סיים לאומי שווייץ עם רווח של 3.6 מיליון פרנק"ש ואת המחצית הראשונה של 2009 עם רווח של 6 מיליון פרנק"ש.

"על ידי הגדלת הנכסים המנוהלים אוכל להגדיל את ההכנסות בלא להגדיל באותו שיעור את ההוצאות", מסביר זיידנברג, "הפלטפורמה כבר קיימת וכן מערכות המחשב וכוח האדם שיכולים לתמוך בהכפלת גודל הבנק. רכישת גוף בהיקף בו אנחנו מעוניינים תיתן לנו יכולת להגיע ליחסי יעילות טובים יותר ולנצל יתרונות לגודל, שבהיקף הנכסים הנוכחי קשה לממש. אחרי הרכישה, שיעור ההכנסות מהנכסים ישמר אבל לא נצטרך להגדיל באותו היקף את ההוצאות, כך שהרווח התפעולי והרווח הנקי יגדלו".

לאומי שווייץ, שנוסד בשנת 1953, מדורג במקום 55 בין 150 הבנקים הזרים בשווייץ ומתמחה בבנקאות פרטית ובניהול חשבונות בדיסקרציה (ניהול תיקים). הבנק מקבל לקוחות מרף מינימלי של 150 אלף פרנק"ש אך שיעור של 85% מהלקוחות מנהלים תיק נכסים בהיקף של מעל מיליון פרנק"ש, כאשר התיק הממוצע הוא של 2.5 מיליון פרנק"ש. מרבית הלקוחות של לאומי שווייץ מגיעים משלוש מדינות - ישראל (24%), גרמניה (17%) וצרפת (12%). במערכת הבנקאות השווייצרית מנוהלים 3.5 טריליון דולר ופועלים בה 350 בנקים. *