סקר: רוב משקיעי הפרייבט אקוויטי יחזרו להיות פעילים בקרוב

התחום הפופולרי ביותר, בו מעוניינים משקיעי הפרייבט אקוויטי, הוא קרנות Buy-Out שפונות לרכישות של חברות בסדרי גודל קטן-בינוני ■ כ-42% מהנשאלים מסרו כי יימנעו מקרנות פרייבט אקוויטי שמיועדות להשתלטויות ענק

הסימנים החיוביים שמגלה שוק ההון לא עזרו עד כה למכה שחטפו קרנות הפרייבט אקוויטי בשנה האחרונה. סקר שערכה חברת הייעוץ להשקעות אלטרנטיביות Preqin, מגלה כי כ-59% מהמשקיעים המוסדיים הבולטים בקרנות הפרייבט אקוויטי, נמנעו מהתחייבויות חדשות לקרנות במחצית הראשונה של השנה. במקביל, רק 54% מתוכם מתכוונים להתחייב להשקעה נוספת במהלך החודשים שנותרו ב-2009.

על-פי התוצאות לרבעון השני, רק 89 קרנות סיימו גיוס בסכום כולל של כ-80 מיליארד דולר, לעומת 274 קרנות שגייסו כ-195 מיליארד דולר ברבעון השני לפני כשנה. אין מדובר בירידה ב"תיאבון" של המשקיעים למוצרי השקעות מסוכנים יותר, אלא יותר בצורך של המשקיעים בנכסים נזילים.

צפי לגידול בהקצאה

בכל אופן, המחקר מגלה סימנים חיוביים לכך שהימים הקשים חולפים. כ-91% מהמשקיעים טענו שהם מתכוונים לשמור או אף להגדיל את החשיפה שלהם לפרייבט אקוויטי בשנה הקרובה, וכ-25% מהמשקיעים מתכוונים לחזור ולהשקיע בקרנות ב-2010.

בשורה התחתונה, רק 6% מהמשקיעים צופים ירידה בהקצאות לקרנות פרייבט אקוויטי ב-3-5 השנים הבאות. זאת בהשוואה לכ-30% מהנשאלים שצפו גידול בהקצאות בתקופה זו.

עוד עולה כי תחומים מסוימים הפכו ליותר פופולריים בתקופה האחרונה. התחום הפופולרי ביותר, בו מעוניינים כשליש ממשקיעי הפרייבט אקוויטי, הוא קרנות Buy-Out שפונות לרכישות של חברות בסדרי גודל קטן-בינוני.

בקרנות לחברות במצוקה (Distressed), מתעניינים כ-31% מהמשקיעים, ובקרנות השניוניות מעוניינים כ-27% מהם. ההון סיכון זוכה לעניין של כ-16% מהמשקיעים ובקלינטק מתעניינים כ-14% מהם.

בשאלה מאילו סוגי קרנות תעדיפו להימנע להשקיע, כ-42% מהנשאלים מסרו כי יימנעו מקרנות פרייבט אקוויטי שמיועדות להשתלטויות ענק, כ-11% התייחסו בשלילה לקרנות הפונות לביצוע השתלטויות על חברות קטנות עד בינוניות וכ-8% ימנעו מהשקעה בהון סיכון.