המכירות הקמעונאיות בבריטניה הפתיעו: הפוטסי עלה ב-1.4%

דורי מדיה זינקה ב-11.5% ■ מדד הדאקס עלה ב-1.5%; הקאק הוסיף 1.6% לערכו ■ שוויץ תמכור השקעה בת 6 מיליארד פרנק שוויצרי ב-UBS - המנייה עלתה ב-4.5%

המדדים המובילים באירופה ננעלו בעליות שערים נאות, בהמשך לעליות החדות הבוקר באסיה ובהובלת מניות הכרייה והאנרגיה, לאחר שמחיר הנפט זינק אמש ב-4.7% ל-72.42 דולר לחבית, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

לסנטימנט החיובי באירופה הצטרפו נתוני מאקרו חיוביים בארה"ב שהציגו עלייה זה החודש הרביעי ברציפות במדד האינדיקטורים המובילים ובנוסף, עלייה של סקר ה'פד' של פילדלפיה מעל הצפי ל-4.2 נק' - דבר המסמן על הפסקת התכווצות הפעילות הכלכלית באיזור.

לונדון נסחרה בטריטוריה החיובית על רקע פרסום נתוני המכירות הקמעונאיות לחודש יולי שזינקו פי שתיים מהתחזיות לאחר עלייה חדה במיוחד במהלך חודש יוני.

"העלייה המפתיעה במכירות הקמעונאיות מחזקת את האפשרות לנתוני צמיחה מעודדים במהלך הרבעון השלישי של השנה, שיצביעו על יציאתה של בריטניה מהמיתון הכבד אליו נכנסה" אמר ג'יימס נייטלי, כלכלן בבנק ING.

נגיד הבנק המרכזי של אנגליה (BOE), מרווין קינג, מעוניין במדיניות מוניטרית מרחיבה יותר מאשר מרבית עמיתיו. קינג פעל להגדלת רכישת האג"ח הממשלתי ל-200 מיליארד ליש"ט (329 מיליארד דולר), אך לא הצליח בכך. כך עולה מהפרוטוקולים של הועדה המוניטרית של ה-BOE שנערכה ב-6 לאוגוסט.

"הפרוטוקלים מוכיחים שקינג אינו סתם נגיד ניצי, הוא אקטיביסט", אמר ג'ורג' באקלי, כלכלן בדויטשה בנק בלונדון. "הוא לא מפחד להצביע בניגוד לדעתם של מרבית חברי הועדה המוניטרית, אם הוא חושב שזה הדבר הנכון שיש לעשות".

מדד פוטסי 100 עלה היום ב-1.4%■ מדד דאקס עלה ב-1.5% ■ מדד קאק 40 עלה ב-1.6% ■ מדד SMI התחזק ב-0.9%.

בזירת המטבעות, האירו נסחר ביציבות על 1.4228 דולר והליש"ט מאבדת 0.11% ל-1.6516 דולר.

בזירת המאקרו

המכירות הקמעונאיות בבריטניה עלו ב-0.4% ביולי לקצב גידול שנתי של 3.3% - העלייה החדה ביותר מאז מאי 2008. אנליסטים בסקר של "רויטרס" חזו גידול של 0.2% לאחר עלייה חדה במיוחד בחודש יוני של 1.3%.

הגרעון התקציבי בבריטניה התרחב ל-13.2 מיליארד דולר לאחר שהאבטלה הגואה והירידה בצריכה הפרטית פגעו בהכנסות הממשלה ממיסים.

מניות בכותרות

ממשלת שוויץ תמכור השקעה בת 6 מיליארד פרנק שוויצרי (5.6 מיליארד דולר) בבנק UBS , יום לאחר שנחתמה הפשרה עם הרשויות בארה"ב למסירת פרטיהם של אלפי אזרחים אמריקנים החשודים בהעלמות מס באמצעות הבנק השוויצרי.

מניות האנרגיה בריטיש פטרוליום ורויאל דאטש של מרכזות עניין לאחר שמחיר הנפט זינק אמש ב-4.7% ל-72.42 דולר לחבית, במסחר האלקטרוני, בבורסת הסחורות של ניו יורק.

רווחי ענקית הכרייה הבריטית-אוסטרלית, ריו טינטו , פרסמה היום (ה') את דו"חות המחצית הראשונה של 2009. מהדו"חות עולה כי רווחי החברה נפלו ב-65% ל-2.57 מיליארד דולר, או 65 סנט למניה, במחצית הראשונה של השנה, בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ובהתאם לתחזיות האנליסטים בסקר של "תומסון רויטרס". זאת כתוצאה מירידת מחירי הנחושת, הברזל והאלומניום, וכן על רקע פרשת ריגול תעשייתי בסין.החוב של החברה עמד על 39.1 מיליארד דולר נכון ל-30 ביוני. הרווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות (EBITDA) ירד ב-47% ל-6.1 מיליארד דולר.

ישראליות באירופה

דורי מדיה גרופ , המתמחה בהפקה, שיווק ושידור טלונובלות, פרסמה היום (ד') את תוצאות המחצית הראשונה של 2009. מהדו"חות עולה כי רווחי החברה נפלו ב-88.4% ל-401 אלף דולר, בהשוואה ל-3.467 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. אנליסטים חזו הפסד של כ-1 מיליון דולר. הרווח לפני ריבית, מס, פחת והפחתות (EBITDA) הגיע ל-6.4 מיליון דולר בעוד שאנליסטים חזו EBITDA של 4.6 מיליון דולר בלבד. הרווח למניה עמד על 4.69 סנט בעוד שאנליסטים בדניאל סטיוארט חזו רווח למניה של 2.47 סנט למניה.