היחלשות הדולר כבר מורגשת: פטרוכימיים פרסמה אזהרת רווח

החברה תרשום הפסד של 144 מיליון שקל ברבעון השני ולמעשה תמחק את הרווח שרשמה ברבעון הראשון ■ שוקלת לגייס 60 מיליון שקל על-ידי הנפקת אג"ח

האם המפעלים הפטרוכימיים , שבשליטת דייוויד פדרמן, מהווים סנונית ראשונה המבשרת על השלכות היחלשות הדולר מול השקל? פטרוכימיים פרסמה אמש (ה') אזהרת רווח לרבעון השני של השנה ול-2009 כולה, בעיקר בשל התחזקות הדולר מול השקל ברבעון הראשון של השנה.

החברה מזהירה כי לאחר שרשמה רווח נקי של 144 מיליון שקל ברבעון הראשון (בעיקר בשל התחזקות הדולר ברבעון זה) היא תפסיד סכום דומה ברבעון השני. החברה מחזיקה ב-505 מכרמל אולפינים וב-15.8% מבז"ן ומציינת כי תוצאותיהן הכספיות ישפיעו לרעה גם עליה. משמעות האזהרה היא שהפטרוכימיים תסיים את המחצית הראשונה של 2009 ללא רווח או הפסד. החברה מדגישה כי הירידה בשער הדולר (בשיעור של כ-10% ברבעון השני) לא השפיעה לרעה על תזרים המזומנים שלה מפעילות שוטפת.

עונת הדו"חות מסתיימת אמנם בעוד קצת יותר משבוע, אבל דווקא עכשיו בחרה החברה לפרסם את האזהרה, רגע לפני סיום עונת הדו"חות. הסיבה לכך עשויה להיות מוסברת, לפחות בחלקה, בעיתוי פרסום הדו"חות הכספיים של כרמל אולפינים ובז"ן. כרמל פרסמה את הדו"ח ב-13 באוגוסט ודיווחה על מעבר להפסד של 6.5 מיליון שקל לעומת רווח נקי של 20 מיליון שקל ברבעון השני של 2008. בז"ן פרסמה את הדו"חות הרבעוניים ב-17 באוגוסט, בהם היא רשמה הפסד של 7.9 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של 71.3 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ומה מתכוונת החברה לעשות בנידון? ברוח הראלי בשווקים וחגיגת גיוסי ההון בבורסה - גם הפטרוכימיים מתכוונת לגייס הון. החברה מתכננת לפרסם בשבוע הבא תשקיף מדף לקראת גיוס של 60 מיליון שקל על-ידי מכירת אג"ח (סדרה ה'). אגרות החוב של החברה מסדרה זו מדורגות על-ידי מידרוג בדירוג "A3" עם אופק דירוג "יציב", אולם יש לציין כי הדירוג התקבל טרם פרסום אזהרת הרווח ובשלב זה לא ידוע כיצד יושפע הדירוג מהאזהרה.