לרגל חג הרמאדן: אובמה נשא ברכה מיוחדת לעולם המוסלמי

כך דווח בגלי צה"ל ■ "המאבק שמנהלת וושינגטון בטרור בעיראק, אפגניסטן ופקיסטן הוא חלק ממאמצינו לשיפור היחסים עם העולם המוסלמי" ■ "ארה"ב תומכת בפיתרון שיאפשר לישראל ולפלסטינים לחיות בשלום וביטחון"

נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בירך את העולם המוסלמי לרגל חג הרמאדן שהחל השבוע - כך דווח בגלי צה"ל.

בברכה מיוחדת התייחס אובמה גם לסכסוך הישראלי-פלסטיני ואמר כי ארה"ב תומכת בפיתרון של שתי מדינות לשני עמים, "פיתרון שיאפשר לישראל ולפלסטינים לחיות בשלום וביטחון", לדבריו.

אובמה הוסיף כי המאבק שמנהלת וושינגטון בטרור בעיראק, אפגניסטן ופקיסטן הוא חלק מהמאמצים לשפר את יחסי ארה"ב עם העולם המוסלמי. "המאמצים הללו הם חלק ממחוייבותה של ארה"ב לפנות לעולם המוסלמי על בסיס כבוד ואינטרסים משותפים", אמר הנשיא האמריקני בפנייתו ששודרה באתר האינטרנט של הבית הלבן.

הנשיא האמריקני מוכיח בכך כי הוא רציני בכוונותיו לחתור לפיוס עם עם העולם המוסלמי. כזכור, בתחילת חודש יוני נשא אובמה נאום מיוחד באוניברסיטת קהיר, שבו הכריז על "פתיחת דף חדש בין ארה"ב והאיסלאם".

נציין כי לרגל הרמאדן הודיעה הרשות הפלסטינית כי תשחרר בימים הקרובים 70 עצורים. לא ברור כמה מהם אנשי חמאס. ברצועה שחררה ממשלת חמאס 100 עצורים, מהם 50 אנשי פת"ח ו-50 עצורים פליליים. השנה, בניגוד לשנים עברו, לא שחררה ישראל אף אסיר פלסטיני לרגל הרמאדן.

בתוך כך פורסם היום (שבת) כי נשיא ארה"ב, ברק אובמה, צפוי לערוך בקרוב ביקור ראשון בסין.