השבוע בוול סטריט: המשקיעים ישובו להתמקד בנתוני מאקרו

השבוע יתפרסמו נתונים בדבר ההוצאה הפרטית, נתונים משוק הנדל"ן, ועוד ■ מחר מסתיימת התוכנית הפופולארית של הממשל "מזומן תמורת גרוטאה" - מניות תעשיית הרכב צפויות לרכז עניין

המשקיעים בוול סטריט יחפשו בשבוע הקרוב סימנים נוספים המעידים על סיומו הקרב של המיתון, לאחר שבחמשת ימי המסחר האחרונים - שרשרת של נתוני מאקרו טובים מהצפוי סייעה למניות להציג ביצועים מרשימים.

"שלא כמו בשבוע שלפני כן, כשהנתונים בדבר מכירות הקמעונאיות ואמון הצרכנים הכבידו על השוק, רוב הנתונים בשבוע החולף היו חיוביים ועזרו לנו", אמר מייקל שלדון, אסטרטג שווקים ב-RDM פייננשל. "נתונים שמתייחסים לצרכנים היו חלשים יחסית, ושיקפו את העלייה באבטלה ואת מחירי הבתים, שהמשיכו לרדת, אך הייצור והתפוקה צומחים, ומגמה זו צפויה להמשך בחצי השנה הבאה".

בשבוע הקרוב מצפה למשקיעים שטף של נתוני מאקרו, כולל נתונים משוק הנדל"ן ונתונים בדבר ההוצאה הפרטית בארה"ב.

בנוסף - מחר מסתיימת התוכנית הפופולארית של הממשל "מזומן תמורת גרוטאה", שהעניקה לצרכנים תמריצים כספיים להחלפת מכוניותיהם הישנות זוללות הדלק למכוניות חדשות וחסכוניות יותר. כשהצרכנים האמריקנים הפסיקו להוציא כסף, צעדי הממשל לתת לכלכלה דחיפה קדימה סייעו לארה"ב להמנע מתקופת שפל, ומידה מסויימת של צמיחה צפויה לחזור במהלך המחצית השנייה של השנה. "שאלת מיליון הדולר היא האם הצעדים האלו יוכלו בסופו של דבר ליצור היזון חוזר חיובי של עלייה בתעסוקה ובהוצאות הצרכנים, כמו גם צמיחה בת קיימא. אך זו שאלה ל-2010, ואף אחד לא יכול להשיב עליה כעת".

"הבעיה היום אינה סקטור הנדל"ן, ואפילו שוק העבודה יכול לעמוד רגע בצד - כבר די ברור ששיעור האבטלה יגיע לכ-10%. יש לנו בעיה קשה עם הצריכה הפרטית, היא לא מתרוממת בהתאם לציפיות ועלולה לעכב לנו את כל ההתאוששות. במיוחד עכשיו כשהתוכנית הממשלתית לעידוד סקטור הרכב מסתיימת", אומר אמיר כהנוביץ מכלל פיננסים.

המסחר ביום ו' ננעל באווירה חיובית: בסיום המסחר עלה מדד הדאו ג'ונס ב-1.67% ל-9,505 נק', S&P500 טיפס ב-1.86% ל-1,026 נק' והנאסד"ק הוסיף 1.59% ונקבע ב-2,020 נק'. בסיכום שבועי עלה הדאו ג'ונס ב-1.1%, S&P 500 טיפס ב-1.38% והנאסדק הוסיף 0.5%.

נתוני מאקרו לשבוע הקרוב

■ ביום ג' יפורסם מדד בטחון הצרכנים לחודש אוגוסט. כלכלנים צופים עלייה לרמה של 48 נקודות, לעומת 46.6 נקודות בחודש יולי.

■ בנוסף, יפורסם מדד S&P /קייס שילר, של מחירי הבתים ב-20 ערים בארה"ב, לחודש יוני. המחירים צפויים לצנוח ב-17.06%, בהמשך לקיטון של 16.4% בחודש מאי.

■ ביום ד' יפורסם דו"ח בנוגע להזמנות סחורות בנות-קיימא בחודש יולי. להערכת כלכלנים, בחודש זה נרשמה עלייה של 3.2% לאחר ירידה של 2.5% בחודש יוני.

■ בהמשך יפורסמו נתונים בדבר מכירת בתים חדשים לחודש יולי. כלכלנים צופים כי המספר יעלה ל-390 אלף יחידות, בהשוואה ל-384 אלף יחידות בחודש יוני.

■ ביום ה' יפורסמו נתונים מקדימים בדבר התמ"ג ברבעון השני, כאשר אנליסטים מעריכים כי הכלכלה האמריקנית התכווצה ב-1.4% במונחים שנתיים. זאת, לאחר התכווצות בשיעור 1% ברבעון הראשון.

■ הדו"ח השבועי בדבר מספר התביעות הראשוניות לדמי אבטלה צפוי להראות ירידה ל-565 אלף תביעות, לעומת 576 אלף בשבוע הקודם.

■ ביום ו' יפורסמו נתונים על הכנסה והוצאה פרטית לחודש יולי. הכנסה פרטית צפויה לגדול בשיעור של 0.1%, לעומת ירידה של 1.3% בחודש יוני. הוצאה פרטית צפויה לגדול ב-0.2%, בהמשך לעלייה בשיעור 0.4% בחודש יוני.

■ כלכלנים צופים כי ליבת מדד ה-PCE שהוא המדד הנגזר מהפער בין ההכנסות להוצאות והינו הנתון המועדף על-ידי הפדרל ריזרב בבואו לבחון את רמות האינפלציה במשק, ואשר מנטרל את השפעות מחירי המזון והאנרגיה, תצביע על עלייה של 0.1% בחודש יולי, בהמשך לגידול של 0.2% חודש לפני כן.

■ הנתון האחרון לשבוע זה - מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן, נתונים מתוקנים, לחודש אוגוסט. הצפי הינו ל-64.8 נקודות.

במסחר ביום ו' בבורסת הסחורות בניו-יורק, החוזים העתידיים על הנפט הגולמי למסירה באוקטובר נסגרו בעלייה של 98 סנט לרמה של 73.89 דולר לחבית. בסיכום שבועי זינק מחיר הנפט ב-6.1% לשיא של 10 חודשים.

מניות בכותרות

טול בראדרס צפויה לדווח ביום ה' על הפסד של 1.26 דולר למניה ברבעון הפיסקלי השלישי שלה.

טיפאני תציג דו"חותיה ביום ו', כשצפי האנליסטים הוא לרווח של 33 סנט למניה ברבעון השני, לעומת רווח של 63 סנט ברבעון המקביל אשתקד.

הרגולטורים בארה"ב בודקים האם חסימת אפליקציית גוגל Voice לאייפון ע"י אפל היא חוקית, ביום ו' אמרה אפל לוועדת ה-FCC כי היא אומנם עשתה זאת, אבל היא עדיין לומדת את הנושא וזה לא החלטי, ו-AT&T , מפעילת הסלולר היחידה שעובדת עם אייפוון בארה"ב, אמרה שלא היה לה חלק בצעד הזה.

מניות הרכב ירכזו עניין על רקע סיום תוכנית הגריטה. נציין את פורד ו-ג'נרל מוטורס .

ברקליס קפיטל פרסם עדכון סקירה למניית גאפ בעקבות דו"חותיה. האנליסטים, שחוזרים על המלצת "תשואת יתר", העלו את תחזית הרווח ל-2009 מ-1.28 דולר למניה ל-1.32 דולר.

ישראליות מעבר לים

און טראק וריטליקס יציגו ביום ג' את תוצאותיהן לסיכום הרבעון השני, כאשר צפי אנליסטים לא היה זמין.

מארוול תדווח ביום ה' על תוצאותיה לסיכום הרבעון השני של 2010, כשצפי השוק הוא לרווח של 14 סנט למניה, לעומת 24 סנט ברבעון המקביל.

סלקום הודיעה היום כי בית המשפט המחוזי אישר בקשה להכיר בתביעה ייצוגית כנגדה על סך של 440 מיליון שקל. עיקר בקשת התביעה הוא חיוב לקוחות החברה בתשלום אודות קבלת פירוט שיחותיהם מבלי שהתקבלה הסכמת הלקוחות.

חברת התרופות תרו תיאלץ ככל הנראה להיפרד מסכום של 10 מיליון דולר על מנת ליישב תביעות ייצוגיות שהוגשו נגדה. החברה הודיעה לפני מספר חודשים על פשרה אליה הגיעה עם התובעים, בעלי מניות בחברה בשנים 2003-2006, אך לא מסרה פרטים נוספים. בספטמבר ייערך שימוע בבית משפט מחוזי בניו-יורק, בו יקבע השופט האם לאשר סופית את הפשרה.

[לארביטראז][לטבלת ישראליות בעולם]