ממשלת יפן מפרסמת על מוניות: "אג"ח האוצר - שוות מבט נוסף"

[למדור שוקי עולם] מסאקי קאיזוקה, מנהל מדיניות האג"ח של הממשלה בטוקיו: "קהל היעד שלנו הוא אנשים שמעוניינים להשקיע את הכסף שהם חסכו לגיל הפרישה"

יפן מרחיבה את מאמציה למשוך קונים שיצמצמו את נטל האג"ח התופח. בצעד שיווקי חסר תקדים משמשות המוניות הנוסעות בכבישי טוקיו כפלטפורמה למודעות פרסום שהמטרה שלהן היא לשכנע גמלאים להשקיע סכומים גדולים יותר באג"ח.

"אג"ח האוצר - שוות מבט נוסף". כך טוען משרד האוצר היפני בפרסומת האחרונה, שבה מככב ג'ונקו קובו, 37, לשעבר מגיש ומנחה ברשת השידור הציבורית של יפן, NHK. למי שממשיך לקרוא את המודעה מוסבר כי "אנשים פרטיים יכולים לרכוש אג"ח ממשלתיות בבנקים המקומיים תמורת 10 אלף ין בלבד (106 דולר)". משרד האוצר מנסה למכור את המניות גם באתר האינטרנט שלו, באמצעות סיסמת הפרסומת "שלוות נפש. שלווה של אושר".

"קהל היעד שלנו הוא אנשים שמעוניינים להשקיע את הכסף שהם חסכו לגיל הפרישה", אמר מסאקי קאיזוקה, מנהל מדיניות האג"ח של הממשלה בטוקיו.

שר האוצר, קאורו יוסאנו, הנפיק אג"ח בסכומי-עתק כדי לחלץ את הכלכלה מהמיתון העמוק, והגדיל את החוב הלאומי ל-684.4 טריליון ין (7.26 טריליון דולר).

בנוסף למודעות הפרסום על המוניות, מציגה הממשלה כרזות בבנקים והיא מתכננת להתחיל עד סוף השנה גם קמפיין פרסום בטלוויזיה. בשנת הכספים שתסתיים ב-31 במארס יוציא משרד האוצר 650 מיליון ין על קמפיין הפרסום לשיווק האג"ח שהוא הנפיק, סכום נמוך "במקצת" מהסכום שהוצא בשנת הכספים הקודמת, לדברי קאיזוקה.

קודם לקובו, כיכבה במודעות השחקנית והדוגמנית קויוקי, שהופיעה לצדו של טום קרוז ב"הסמוראי האחרון" ב-2003, ושכיכבה במודעות לקידום מכירות האג"ח היפניות באותה השנה. ב-2002 שכר משרד האוצר את קואושירו מצטמוטו, שחקן בתיאטרון קבוקי, ואת הדוגמנית נוריקה פוג'יווארה, כדי להוביל את הקמפיין.

[לאתר האג"ח]