נעצרה בניית מלון הריביירה באשדוד עקב סכסוך כספי בין היזמים

לאחר שהושקעו 80 מיליון שקל, התברר שדרושים עוד 18 מיליון שקל; עיריית אשדוד, שמחזיקה 50%, מוכנה להזרים את חלקה, אך חברת צרפתי מתנגדת ■ בתכנון: מלון יוקרתי בן 190 חדרים בניהול אפריקה ישראל

מלון הריביירה באשדוד עדיין תקוע בגלל סכסוך פוליטי-עסקי. פרויקט הדגל של עיר החוף הדרומית, שנבנה בהשקעה של קרוב ל-100 מיליון שקל, אמור היה להיפתח עוד ב-2007, ובין השאר גם לארח לאחרונה את באי המכביה. המלון, בן למעלה מ-190 חדרים, נמצא בשלבי בנייה אחרונים וצפוי להשתדרג מ-4 ל-5 כוכבים, אולם סכסוך בין גורמים בעיריית אשדוד לבין הקבלן שמעון צרפתי מונע את סיום הפרויקט.

שני היזמים השותפים בחלקים שווים בפרויקט הם חפ"א (החברה העירונית לפיתוח אשדוד) והקבלן שמעון צרפתי, אולם הם מסרבים להעביר את הכסף עבור עבודות שכבר בוצעו. נכון לעכשיו הושקעו במלון כ-80 מיליון שקל: 40 מיליון שקל מקורם בהלוואה בנקאית, 20 מיליון שקל מקורם בחפ"א השותפה ב-50% במלון, ו-20 מיליון שקל הנותרים של חברת צרפתי, השותפה אף היא ב-50%. בנוסף ישנה הבטחה של משרד התיירות להעביר ליזמים 9 מיליון שקל נוספים. קבוצת המלונאות של לב לבייב אמורה לנהל את המלון לכשייפתח.

צרפתי: "אנחנו לא חייבים להכניס"

עכשיו מתברר, כי יש להוסיף עוד 18 מיליון שקל להכשרת המלון לפתיחה ולהרצה ראשונית, ואף נבחנה האפשרות לגייס שותף שלישי שיביא את הסכום החסר. חפ"א טוענת כי היא מוכנה לתת את חלקה, אך חברת צרפתי אינה מוכנה להעביר את הכסף מצידה. אחת האפשרויות שהועלתה היא שחברת חופית, החברה העירונית לתיירות, תיכנס כשותפה שלישית ותעביר 9 מיליון שקל, וכך תקבל אחוזים בשותפות על חשבונה של צרפתי.

בינתיים דורשים קבלני הביצוע (ביניהם חירות מיזוג אוויר, ספק הריהוט שרוני, חברת אופיצי לעבודות גמר ואחרים) תשלום חובות בהיקף של כ-18 מיליון שקל בגין עבודות שביצעו. הקבלנים שוקלים לתבוע את מזמיני העבודה ואת היזם באופן אישי, כמו גם את חברת הניהול של הפרויקט.

גלעד טרודלר, מנכ"ל חפ"א, מסר ל"גלובס": "אנו מוכנים להעביר מייד 9 מיליון שקל כחלקנו בשותפות, ו-5 מיליון כבר העברנו, אבל הסכום החסר צריך להתחלק בין השותפים, והפסקנו להזרים כי ראינו שצרפתי לא מזרים אף אגורה. אם הוא יעביר את הכסף או יסכים לדילול חלקו בשותפות, אפשר להשלים תוך תקופה קצרה מאוד את המלון".

שמעון צרפתי מסר בתגובה: "הכל תלוי בחפ"א, ומחר יש פגישה וישיבת דירקטוריון של החברה המשותפת. החברה שלי לא חייבת להכניס שום דבר. החברה המשותפת תשלם לקבלנים את כל כספם". *