הפרסומות המדוברות ביותר השבוע ברשת: מילקי ופרימור

Twisted Fly: הפרסומת של פרימור הצליחה להרגיז מספר לא מבוטל של צופים, בעיקר נשים ונשים בהריון, ו-43% מהדנים בפרסומת הביעו כלפיה סנטימנט שלילי

על ראש דירוג הפרסומות המדוברות ברשת השבוע מתחרות שתי פרסומות: הפרסומת למילקי, בכיכובם של סנדי בר ואקי אבני, שהגיעה למקום הראשון במונחי נתח פוסטים (32%) ולמקום שני במונחי נתח דיונים (26%); ופרסומת ההריוניות של פרימור, שהגיעה למקום הראשון במונחי נתח דיונים (29%) ולמקום השני במונחי נתח פוסטים (26%).

במקום השלישי בדירוג הפרסומות המדוברות ברשת ניצבת פרסומת נוספת של חברת שטראוס לתפוצ'יפס קידס, עם 11% מהיקף הדיונים ו-14% מהיקף הפוסטים. במקום הרביעי ניצבת הפרסומת של סלקום, עם 9% מהיקף הדיונים אך רק 2 % מהיקף הפוסטים. במקום החמישי הפרסומת של WINWIN, עם 3% מהיקף הדיונים ופי 2 מהיקף הפוסטים.

נשים כועסות על פרימור

הקמפיין של פרימור מהווה המשך ישיר לקונספט שמלווה את המותג בשנים האחרונות, לפיו במפעל של פרימור לא עושים כלום "חוץ מלסחוט תפוזים טעימים". הפעם, לשם המחשת המסר, נראות בפרסומת נשים בהיריון, כשהן מסתובבות ללא מעש ובאושר רב ברחבי מה שנחזה להיות מתחם הבראה בסגנון הקיבוץ של פעם.

על-פי Twisted Fly, הפרסומת הפסטורלית משהו הצליחה להרגיז מספר לא מבוטל של צופים, בעיקר נשים, ובעיקר נשים בהריון: 43% מהדנים בפרסומת הביעו כלפיה סנטימנט שלילי, לעומת 4% בלבד שהביעו כלפיה סנטימנט חיובי. יתר הדנים בפרסומת הביעו כלפיה סנטימנט נייטרלי.

מעבר להבעת סנטימנט כללי על הקמפיין, עמדו 3 נושאים במרכז הדיון על הפרסומת. הנושא הראשון, שנדון על-ידי 33% מהמשתתפים בשיחות על הפרסומת, הוא ניסיון להבין "מה היתה כוונת המשורר", ומה למעשה מנסה פרימור להגיד כשהיא מראה נשים בהריון מסתובבות ללא מעש.

הנושא השני שנדון בהקשר לפרסומת הוא יחסה של החברה לנשים בהריון. בנושא זה עסקו 17% מהדנים בפרסומת, והטענה העיקרית שהועלתה היתה כי נשים בהיריון מקופחות בשוק העבודה - בין אם ביחס הפושר שהן מקבלות ממעסיקיהן בזמן ההיריון, בין אם בתופעת פיטורי נשים בהריון ובין אם ביחס הכללי אל נשים בהריון כאל נשים מוגבלות.

הנושא השלישי שנדון על-ידי המשתתפים הוא אופן הצגת הנשים ההריוניות בפרסומת, כנשים יפהפיות שחייהן חלב ודבש. 10% מהדנים בפרסומת דנו בנושא זה, וציינו כי הפער בין מה שרואים בפרסומת לבין המציאות הוא גדול. הדנים בסוגיה זו טענו כי הריון אולי אינו מחלה, אבל הוא רחוק מלהיות כיף.

הקמפיין של מילקי נדון כאן בשבוע שעבר. מניתוח השיחה ברשת על הפרסומת של מילקי, עולה באופן ברור כי הפרסומת מדברת בעיקר לבני-נוער: 73% מהפוסטים שנכתבו השבוע על הפרסומת נכתבו באתרים ייעודיים לקהל זה. ההתייחסות לקמפיין היתה כללית, כשרוב המתייחסים אליה (77%) הביעו סנטימנט חיובי לפרסומת, ומיעוט (23%) הביעו סנטימנט שלילי.

22