עסקת פרטנר: סקיילקס תשלם ללאומי פרטנרס 11 מיליון שקל דמי תיווך

כפי שכבר פורסם, אילן בן-דב מתכנן לממן את ההשקעה שלו בפרטנר באמצעות הנפקת אג"ח בהיקף של 800 מיליון שקל, מימון בנקאי ומימון מצד האצ'יסון

פרטנר יש הנהלה מצוינת, ואנו סבורים כי המעורבות של אילן בן-דב בניהול פרטנר, ביחד עם האנשים שלו, תביא לכך שזו תהיה עסקה מצוינת עבורנו" - כך אומר ירון בלוך, המשנה למנכ"ל לאומי פרטנרס, בעקבות העסקה שנסגרה בשבוע שעבר, לפיה בנק לאומי ירכוש 5% ממניות פרטנר תמורת 515 מיליון שקל.

סקיילקס , שתבצע את רכישת פרטנר, הודיעה כי תשלם ללאומי פרטנרס כ-11 מיליון שקל כעמלה על התיווך בין בנק לאומי לפרטנר.

בלוך הוסיף היום (א') ואמר כי העסקה, שנעשתה במחירים שבהם רכש בן-דב את מניות פרטנר, עומדת בקריטריונים שהבנק הציב לעצמו, והוא רואה בכך הזדמנות להשקעה מצוינת שעשויה להניב תשואה נאה בשיעורים של כ-12% על ההשקעה.

בלוך אמר עוד כי הוא רואה בהשקעה מהלך ארוך-טווח, והבנק לא נכנס למהלך כדי לממש בטווח הקצר את ההשקעה.

עוד מוסיף בלוך כי כאשר הבנק בחן את העסקה, הוא הגיע למסקנה כי אין סכנות שאיתן החברה לא תוכל להתמודד בצורה טובה, או שיפגעו משמעותית בתזרים המזומנים וביכולת של בן-דב למשוך ממנה דיבידנדים כדי לשרת את החזר ההשקעה.

"יש לנו הערכה להאצ'יסון, אך אנחנו חושבים כי בעלים מקומיים שיושבים בתוך החברה בארץ יכולים לעשות הרבה יותר דברים על מנת למנף את יכולות פרטנר", אומר בלוך. "זה נכון שהאצ'יסון אפשרו להנהלה חופש פעולה - אך מצד שני, המעורבות החיובית הצפויה בעקבות כניסת בן-דב ביוזמות חדשות צופנת בחובה הזדמנויות מעניינות".

כפי שכבר פורסם, בן-דב מתכנן לממן את ההשקעה שלו בפרטנר באמצעות הנפקת אג"ח בהיקף של 800 מיליון שקל, מימון בנקאי ומימון מצד האצ'יסון.

למעשה, המצב שנוצר בעקבות המימון של האצ'יסון בהיקף של 300 מיליון דולר, הקטין את הצורך של בן-דב להכניס גופים מוסדיים לעסקה, כלומר בהון, והדבר מאפשר לו להישאר עם גרעין שליטה של כ-46%-45% מפרטנר.

בן-דב מתכנן למכור עוד כ-1%-1.5% לבנק מזרחי-טפחות , שהוא אחד המלווים, וכנראה לגוף מוסדי נוסף שישמש כמלווה בלבד, כאשר כאן מדובר על כלל ביטוח .