מדטכניקה ממזגת את החברה-בת פלייט לתוך השלד הבורסאי פרג

פלייט מדיקל היא חלק מפעילות הייזום של מדטכניקה בתחום הביומד ■ מתוך 3 הסטארט-אפים שהוקמו על-ידי החברה בחמש השנים האחרונות, שניים כבר הגיעו למכירות

החברות מדטכניקה ופרג , שנסחרות בתל-אביב, הודיעו על מיזוג בין פרג לחברה-בת של מדטכניקה, פלייט מדיקל, בה מחזיקה מדטכניקה 74.9%.

לא ברור עדיין בדיוק כיצד יתבצע המיזוג, אבל אחת האפשרויות היא כי פרג תרכוש את מלוא הבעלות על פלייט ואחר-כך תקצה לבעלי המניות של פלייט 90% ממניות החברה המאוחדת. לפי מתווה זה, השווי הנגזר לפלייט הוא פי-9 מהשווי הבורסאי של פרג, כלומר כ-100 מיליון שקל.

בכל מקרה, תקבל בעלת השליטה בפרג, אפסווינג, 1.5% מהונה של החברה אחרי ההקצאה וכן תזכה לתשלומים עתידיים בהיקפים שעדיין לא נקבעו סופית.

מניית מדטכניקה עלתה היום ב-2.8% והיא נסחרת לפי שווי של 335 מיליון שקל. מניית פרג ירדה ב-8.3%, והיא נסחרת כעת לפי שווי של 13.2 מיליון שקל, לאחר שעלתה ב-8% בשבוע שעבר.

פלייט היא חברה שצמחה בתוך מדטכניקה, המייצרת ומשווקת מכשירי הנשמה. המכשירים של פלייט הם, על-פי הצהרת החברה, קטנים, קלי משקל, נוחים לשימוש ובעלי חיי בטריה ארוכים יחסית למכשירים האחרים הקיימים בשוק.

לכן הם מתאימים במיוחד לתחום הטיפול בבית ולטיפול חירום בשטח ובתוך אמבולנסים. כמו-כן, מאפשרים המכשירים הנשמה של חולים הסובלים מזיהומים חמורים, או חולים הרגישים לזיהומים חמורים, במערכת במעגל סגור כדי לא לחשוף אותם לאוויר העולם.

מדו"חות מדטכניקה ניתן להעריך כי פלייט רושמת מכירות של כמה עשרות מיליוני שקלים בשנה ורווחים של קרוב ל-10 מיליון שקלים.

העסקה הזו היא הזדמנות להכיר את מדטכניקה בכובע הפחות מוכר שלה - כחברה לייזום ופיתוח של חברות סטארט-אפ. מדטכניקה הוותיקה, בת מעל 50 שנה, מוכרת כמובילה הישראלית בתחום שיווק הציוד הרפואי, אבל עד כה היא לא הרבתה לחשוף את פעילות החברה-בת שלה (בבעלות מלאה) - מדטכניקה היי-טק.

עד היום הוקמו במסגרת החברה הזו שלוש פעילויות סטארט-אפ בהשקעה ראשונית של מדטכניקה, בתוך משרדי החברה. פלייט מדיקל היא הראשונה בהן שיוצאת לדרך עצמאית.

חברה אחרת, CDP (מדטכניקה מחזיקה ב-70%), הוקמה על-ידי אחד מעובדי מדטכניקה והיא מפתחת ציוד לצילום רנטגן דיגיטלי ומתחרה בענקיות התחום בעולם. החברה רושמת מכירות של מעט יותר מ-10 מיליון שקל.

חברת Pocared, שהוקמה בהשקעה ראשונית של 400 אלף דולר ממדטכניקה, גייסה עד היום 40 מיליון דולר, והיא נמצאת בשליטת קרן ויטהלייף וחברת אלרון. מדטכניקה מחזיקה בה 10%. החברה פיתחה שיטה לביצוע בדיקות שתן באופן אוטומטי ומהיר, כאשר יתרון נוסף על המהירות הוא החיסכון בעבודתם של מאות אנשים ושל מתחמים ייעודיים ענקיים בהם אותם עובדים מועסקים.

מדטכניקה גם רכשה ב-2008 את חברת CureLight, שעמדה בפני פשיטת רגל והביאה אותה תוך שנה לקצב מכירות של כ-4 מיליון דולר בשנה. לאחר מכן מכרה אותה לאפליסוניקס במעט יותר מ-2 מיליון דולר במזומן והחזר חובות.

מדטכניקה היא בשליטת (42%) חברת עילדב, בראשות רוני שטרנבך המשמש גם כיו"ר הדירקטוריון של מדטכניקה. מנכ"ל החברה הוא ישראל טאובר. *