הזרים מגיבים לדו"חות כי"ל: "הרבעון השני מסמן את התחתית"

במריל לינץ' צופים התאוששות חדה בעסקי כי"ל וממליצים לקנות את המניה ■ סיטי: "כי"ל תרוויח הכי הרבה מההתאוששות בביקושים לאשלג"

התחזיות המעודדות שסיפקה הבוקר (ב') כי"ל לשוק לא רק מרימות את המניה בבורסה, אלא גם נוטעות אופטימיות בבתי ההשקעות הזרים. כי"ל מסרה בד"וחותיה הכספיים לרבעון השני כי "קצב מכירות האשלג ברבעון השלישי גבוה יותר מ-3 הרבעונים האחרונים", ובבנקי ההשקעות סיטי ומריל לינץ' ממשיכים להמליץ לקנות את המניה בשל הצפי להתאוששות בשוק האשלג בשנה הבאה.

"הביקוש לאשלג צפוי לעלות במחצית השנייה של השנה בהתחשב בעובדה שכי"ל חתמה על חוזה אשלג עם הודו לאספקת 805 אלף טון אשלג (עם אופציה ל-280 אלף טון נוספים)", אומרים האנליסטים בסיטי. נזכיר כי מדובר בכמות הנמוכה ב-20% מזו שנמכרה להודו ב-2008, וגם המחיר בו נסגר החוזה - 460 דולר לטון - נמוך ב-26% בהשוואה לשנה שעברה. עם זאת, בסיטי מדגישים כי "הביקוש מברזיל צפוי להתאושש גם כן במחצית השנייה של 2009".

בסיטי ממשיכים להחזיק בהמלצת "קנייה" על המניה, אולם מחיר היעד בו הם מחזיקים עומד על 45 שקל, בעוד שהמניה נסחרת היום קרוב ל-47 שקל. הם צופים כי החברה תיהנה מההתאוששות הכלכלית בשנים הקרובות ותרוויח 523 מיליון דולר השנה, רווח שצפוי לעלות ל-905 מיליון דולר בשנה הבאה ולהסתכם ב-1.2 מיליארד דולר בשנת 2011.

"עלויות התפעול של כי"ל הן הנמוכות ביותר מבין כל יצרניות השאר הגדולות", אומרים האנליסטים. "היא תרוויח הכי הרבה מההתאוששות בביקושים לאשלג".

גם במריל לינץ', זרוע ההשקעות של בנק אוף אמריקה, ממשיכים להחזיק בהמלצת "קנייה" על כי"ל, עם מחיר יעד של 52 שקל למניה. האנליסטים חיים ישראל, אנדרו סקוט ופרייז'ר היל מודים שהרבעון השני היה אמנם חלש, אולם התוצאות היו צפויות והדבר החשוב באמת הוא התחזית החיובית של החברה לעתיד. יתרה מזאת, האנליסטים מעריכים כי הרבעון השני "סימן את התחתית" עבור כי"ל, ומכאן תחל "התאוששות חדה בצורת 'V'".

"כעת, משהוסדר החוזה עם הודו ונקבעו מחירי ריצפה, החברה מציינת שהיא חווה גידול בביקושים", אומרים האנליסטים. "ברבעון השלישי עדיין לא נראה את מלוא ההתאוששות אך השוק מפשיר במהירות".