הדד ליין נדחה: ערוץ 10 קיבל ארכה נוספת עד יום חמישי

הארכה ניתנה בעקבות רצונו של מנכ"ל הרשות השנייה, מנשה סמירה, לתת לערוץ זמן נוסף לשפר את הצעתו ■ מקורב למו"מ: "בערוץ 10 הגדילו משמעותית את היקף הערבויות הבנקאיות והגישו תמהיל שידורים משופר"

ההצעה להסדר שהגישה אמש (א') "ישראל 10", מפעילת ערוץ 10, לרשות השנייה, לא עמדה בדרישות של חברי מועצת הרשות. בעקבות הדחייה הנהלת הערוץ חזרה אמש פעם נוספת לשולחן הדיונים, בניסיון נוסף "להנדס" מתווה להסדר שיאפשר את המשך הארכת זיכיונה, ובד-בבד - כזה שיסב לה כמה שפחות נזק.

על-פי אנשי הרשות השנייה, הישיבה אתמול בשעת צהריים מאוחרת אמורה היתה להיות ישיבה גורלית בין הזכיינית לרגולטור. הרשות באה לישיבה עם חוות-דעת חדשה של מנשה סמירה, מנכ"ל הרשות (חוות-דעת נוספת על זו של עו"ד דורון אבני, היועץ המשפטי לרשות, מ.ש.), עם קווים ברורים מהם אין היא מוכנה לסגת: השקעה רטרואקטיבית בקולנוע הישראלי, אי-הפחתה במחוייבויות השקעה בדרמה, מתן ערבויות כנדרש, ועמידה מוחלטת ביעדי התוכן בשנה הנוכחית.

אמנם ערוץ 10 הציע הגדלת הפקדה של ערבויות בסדר גודל של 15 מיליון שקל, אך מעבר לכך לא שינה באופן מהותי את הצעתו האחרונה.

גורם בכיר המקורב למשא-ומתן עם הערוץ אמר הבוקר (ב') ל"גלובס" כי "בערוץ 10 עשו מהלך משמעותי, הגדילו היקף ערבויות בנקאיות והגישו תמהיל שידורים משופר - אבל עדיין כזה שלא נותן מענה הולם לייצוג כל הז'אנרים. גם אין עדיין מענה לקולנוע. אנחנו מנסים ללחוץ עוד, כי זה לא מספיק. בערוץ 10 חייבים לעזור לנו כדי שנעזור להם".

הפעלת השרירים של הערוץ הוכיחה כי החבל שהציבה הרשות השנייה אכן גמיש: שתי ההארכות הצמודות אחת לשנייה - זו מאמש, שניתנה למשך 48 שעות (עד ליום שלישי), וזו השנייה מהבוקר, אותה יזם סמירה מלא של היועץ המשפטי אבני, המאפשרת לערוץ לשפר ולשפץ את הצעתו עד ליום חמישי הקרוב.

נכון לעכשיו עדיין מנסה הערוץ להפעיל לחצים, ולפני פתיחת הישיבה אמש במשרדי הרשות השנייה בנוגע לעתידו של ערוץ 10, כמה עשרות בודדות של עובדי ערוץ 10 ונציגי היוצרים ערכו הפגנה שקטה מול משרדי הרשות השנייה.

לדברי גורמים במועצת הרשות השנייה, "היה שינוי דרמטי בהצעה של ערוץ 10, ומנכ"ל המועצה ביקש ארכה על מנת ללמוד לעומק האם השינוי יאפשר את הארכת זיכיונו של הערוץ, כל זאת נוסף על בחינה מקצועית של יכולות המימוש של מחויבויותיו העתידיות".

לאורך שעות היום התקיימו דיונים אינטנסיביים במשרדי המועצה עם נציגי הערוץ, במטרה להגיע לתמימות-דעים לקראת הישיבה ביום חמישי, אולי ממנה תצא הודעה באשר להארכת זיכיונו של ערוץ 10, או הודעה על פרסום ספר המכרז החדש.